شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: در این روز، رژیم دیکتاتوری سقوط کرد و یک نظام اسلامی توسعه یافته تأسیس شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه گفت: آمریکا با هدف قرار دادن شهید ابوباقر الساعدی یکی از فرماندهان حشد الشعبی، وحشیگری خود را ثابت کرده است و در اینجا از دولت، مجلس و هیئت مذاکره کننده می خواهیم به حضور اشغالگران آمریکایی پایان دهند و راه حل دیگری وجود ندارد.

امام جمعه نجف اشرف، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را یادآور شد و افزود: در این روز، رژیم دیکتاتوری سقوط کرد و یک نظام اسلامی توسعه یافته تأسیس شد که توانست یکی از قدرت های بزرگ جهان به رهبری علمای دینی باشد؛ چرا که امروز ایران یکی از قدرت های بزرگ جهان محسوب می شود.

وی ادامه داد: این برای اولین بار در تاریخ اسلام اتفاق افتاد که مرجعیت بعد از حکومت امیرالمؤمنین (علیه السلام) حکومت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: اصلاح قانون مبارزه با فحشا مبنی بر منع همجنس گرایی و ممنوعیت نهادهای ترویج کننده همجنس گرایی که در مجلس نمایندگان برای بحث و بررسی مطرح شد، این تصمیم با دخالت آشکار هیئت (سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا) مواجه شد و به تصویب نرسید و این دخالت آشکار در اصول و ارزش های امّت تلقی می شود که اجازه این کارها را نمی دهد.

 وی بیان داشت: ماراتن بصره که از زنان دعوت می‌کند تا در کنار مردان در آن شرکت کنند، دخالت در فرهنگ و ارزش‌های ما است و در اینجا از روحانیون، خانواده‌ها و عشایر بصره به خاطر موضع‌گیری ‌شان در برابر این اقدام و پایان دادن به آن تشکر می‌کنیم.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی گفت: پس از موفقیت برگزاری مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام در سالروز شهادت و زیارت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در روز مبعث که از بزرگ ترین اعیاد و برکت برای اهل زمین است، پس از تشکر از خداوند متعال، از مردم، موکب های حسینی و دستگاه های امنیتی برای موفقیت در این زیارت ها و توفیقات تشکر می کنم. چیزی که مردم ما را متمایز می کند ارتباط آنها با ائمه اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک شعبان هستیم که در این ماه می آموزیم که چگونه با دعاهای مخصوص این ماه با خداوند متعال گفتگو کنیم. همچنین اعیاد شعبانیه را تبریک می گوییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha