شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ رئیس دانشکده دین و رسانه گفت: تاکنون ۳۱۴ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که نشان می‌دهد همایش مورد استقبال اساتید و نخبگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، کمال اکبری در نشست خبری همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین که در سالن جلسات دانشکده دین و رسانه قم برگزار شد، ضمن تبریک جشن‌های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همچنین حماسه بزرگ حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را نیز تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین از ماه‌ها پیش فعالیت اجرایی خود را آغاز و دنبال کرده است، مطرح کرد: نشست‌های شورای علمی همایش در این ایام به صورت مرتب برگزار شده است.

رئیس دانشکده دین و رسانه با بیان اینکه امروز آمادگی لازم برای برگزاری یک همایش علمی فراهم شده است، عنوان کرد: تاکنون ۳۱۴ چکیده مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که نشان می‌دهد همایش مورد استقبال اساتید و نخبگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر شورای علمی همایش و درخواست‌های رسیده زمان دریافت مقالات تا ۱۰ اسفندماه تمدید شد، خاطرنشان کرد: تاکنون در چکیده مقالاتی که به دبیرخانه رسیده است شاهد تنوع موضوعی در محورهای ذیل همایش بوده‌ایم.

اکبری اضافه کرد: برخی افراد چکیده مقالات خود را ارسال کرده بودند ولی موفق نبودند که مقاله خود را تکمیل کنند که درخواست داریم تا ۱۰ اسفندماه مقالات خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که چکیده مقاله خود را ارسال نکرده باشند نیز می‌توانند مقاله کامل خود را ارسال کنند، تصریح کرد: درحال حاضر درحال برگزاری پیش نشست‌های همایش هستیم و نهادهای مختلف برای برگزاری این پیش نشست‌ها اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشکده دین و رسانه با اشاره به اینکه تاکنون ۹ پیش نشست برگزار شده است، یادآور شد: پیش نشست‌ها با هدف ترویج و گفتمان‌سازی ذیل همایش درحال برگزاری است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم در روزهای باقی‌مانده تا اختتامیه همایش دیدار با علما و بزرگان را داشته باشیم، افزود: همچنین در نظر داریم مجموعه‌ کتاب همایش و یا ویژه نامه همایش را منتشر کنیم.

در ادامه نیز عیسی زارعی دبیر اجرایی همایش دین‌‎، فرهنگ، رسانه‌های نوین پیش نشست‌های برگزار شده را مدنظر قرار داد و افزود: فضای مجازی و سبک زندگی اخلاقی و هوش مصنوعی و مشارکت سیاسی در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه تا زمان اختتامیه این نشست‌ها برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برخی از عنوان‌های نشست‌های آینده شامل هوش مصنوعی، فرصت‌ها و چالش‌های دین داران و دین و زیبایی‌شناسی در رسانه‌های نوین است.

دبیر اجرایی همایش دین‌‎، فرهنگ، رسانه‌های نوین با بیان اینکه سه عنوان کتاب در اختتامیه همایش رونمایی خواهد شد، مطرح کرد: فرصت تمدید مجدد ارسال آثار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در تمام محورها چکیده مقالات داشته‌ایم، عنوان کرد: در حوزه رسانه‌های نوین ۶۰ عنوان چکیده، با رویکرد اخلاقی رسانه‌های نوین ۱۵ عنوان چکیده، با رویکرد تبلیغ دینی در رسانه‌های نوین ۱۹ عنوان چکیده، با رویکرد قرآنی ۴ عنوان چکیده، سبک زندگی ۱۸ عنوان چکیده، فرهنگ ۲۸ عنوان چکیده، شبکه‌های اجتماعی ۳۷ عنوان چکیده، حکمرانی ۹ عنوان چکیده، دیپلماسی رسرانه‌ای ۵ عنوان چکیده، بازی‌های دیجیتال ۶ عنوان چکیده، بررسی آثار سینمایی ۸ عنوان چکیده و هوش مصنوعی ۱۳ عنوان چکیده ارسال شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha