شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جلسه طلاب استان اردبیل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نوروزی گفت: نماینده ولی فقیه در استان اردبیل پشتیبانی مناسبی از حوزه استان و طلاب و فضلا داشته و با صراحت می گویم هر کاری که در حوزه استان انجام شده با حمایت ایشان بوده و در غیر این صورت نمی توانستیم کاری را انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در جلسه طلاب و فضلای استان اردبیل که در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: قریب به یک هزار طلبه در هفت مدرسه علمیه استان اردبیل در سه سطح یک، دو و سه مشغول به تحصیل بوده و یکصد استاد دارای حکم رسمی تدریس در خدمت طلاب و فضلا هستند.

وی ابراز داشت: ما پرونده تحصیلی تک تک طلاب و فضلا را بررسی کرده و در زمینه جذب طلاب جدید نیز استاندارد جذب طلبه در استان اردبیل اتفاق افتاده است.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل خاطرنشان ساخت: بحمدالله طلاب نخبه ای در این استان و در قم مشغول به تحصیل بوده و کیفیت تحصیل و تدریس در اردبیل مناسب می باشد و طلاب ما به راحتی در مؤسسات گوناگون جذب می شوند.

سخنران این جلسه بیان داشت: قریب به ۷۰ درصد طلاب و فضلایی که در استان اردبیل تحصیل می کنند، دروس خود را در خود استان تکمیل کرده و به قم نمی آیند که نشان دهنده کیفیت تحصیل در این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با اشاره به اینکه تمام اساتید و کادر حوزه بومی استان اردبیل هستند، اظهار داشت: تربیت طلبه، استاد و کادر از وظایف ماست و ۸۰ درصد کادر ما محصول تربیت خود حوزه علمیه استان اردبیل است.

حمایت‌های نماینده ولی فقیه از حوزه علمیه اردبیل ستودنی است

وی ابراز داشت: ما در برخی از مدارس علمیه، طلاب حافظ کل قرآن کریم را داریم و بحمدالله زحمات خوبی برای تربیت طلبه و استاد انجام می شود.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل خاطرنشان ساخت: درس خارج نیز در استان اردبیل فعال است و طلاب به صورت غیرحضوری و آنلاین مشغول به تحصیل بوده که مورد پذیرش حوزه است.

سخنران این جلسه بیان داشت: در بحث مسکن طلاب نیز زیرساخت های مناسبی ایجاد شده و به راحتی می توانیم ۱۵۰۰ نفر از طلاب را اسکان دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار داشت: بحمدالله نماینده ولی فقیه در استان اردبیل پشتیبانی مناسبی از حوزه علمیه استان و طلاب و فضلا داشته و با صراحت می گویم هر کاری که در حوزه استان انجام شده با حمایت ایشان بوده و بدون حضور ایشان نمی توانستیم کاری را انجام دهیم.

وی ابراز داشت: یکی از فعالیت هایی که تاکنون انجام شده، ترمیم ساختمان برخی از مدارس علمیه بوده و بحمدالله مدارس فاخری از سوی برخی از بزرگواران در سطح استان برای حوزه ساخته شده و در خود شهرستان اردبیل، یکصد واحد سازمانی ساخته ایم تا طلابی که بعد از پایه چهارم متأهل می شوند به مدت چهار سال بتوانند در این ساختمان ها ساکن شوند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل خاطرنشان ساخت: در موضوع احیای موقوفات نیز ورودی مناسبی انجام شده و برخی زمین هایی که وقف حوزه بوده؛ اما در اختیار حوزه نبوده است را احیا نموده و مغازه ساخته ایم و در حال حاضر، تعداد مناسبی مغازه در بازار اردبیل متعلق به حوزه علمیه استان است و تمام این فعالیت ها با حمایت نماینده محترم ولی فقیه انجام شده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز تمام درآمدهای منابع پایدار حوزه علمیه استان اردبیل به صورت آنلاین و دقیق حساب و کتاب داشته و ریالی در این زمینه جابجا نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار داشت: در بحث موقوفات نیز ارادت مردم به حوزه و روحانیت سبب وقف املاک برای حوزه شده و در حال حاضر قریب به یکصد سند در دفتر بنده وجود دارد که واقف تا زمان حیات از آن استفاده نموده و بعد از وفات به حوزه منتقل می شود.

وی ابراز داشت: بر خلاف تصور برخی که مردم از حوزه فاصله گرفته اند ما شاهد این مسئله هستیم که اکثر این افراد املاک خود را وقف نمی کنند؛ بلکه املاک خود را به نام حوزه می زنند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل خاطرنشان ساخت: اردبیل دارای مردمی دیندار بوده و قدردان این مردم هستیم و بحمدالله اعتماد بالایی به حوزه دارند و شاکر این نعمت می باشیم.

حمایت‌های نماینده ولی فقیه از حوزه علمیه اردبیل ستودنی است

وی در بخش دیگر از سخنان خود به مسئله انتخابات اسفندماه اشاره کرد و بیان داشت: دشمن برای انتخابات اسفندماه مخصوصا برای انتخابات خبرگان رهبری نقشه ها داشته و خیالات خامی دارند تا در کنار واردسازی افراد نفوذی، مشارکت مردم را پایین آورده تا میزان پشتوانه مردمی کم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی دارای رهبری با تدبیر است که جنگ را از داخل کشور به خارج از مرزها هدایت کرده و امنیت این مرز و بوم را حفظ نموده است.

وی ابراز داشت: وظیفه ما این است که برای برگزاری انتخاباتی پرشور تمام تلاش خود را داشته باشیم تا پشتوانه و مشارکت مردمی به سطح بالایی برسد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل خاطرنشان ساخت: باید افرادی صالح و با بصیرت بالا برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کنیم تا پشتوانه خوبی برای کشور باشند؛ دشمن به دنبال آن است که افرادی انقلابی و باتقوا ولی با تحلیل ضعیف وارد مجلس خبرگان رهبری شوند و باید مراقب باشیم.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز باید مردم را نسبت به جایگاه رهبری و ولی فقیه توجیه کرد تا انتخابی بدون تعصب و با شناخت مناسب برای خبرگان رهبری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی اظهار داشت: انتظار ما از فضلا و روحانیون این است که یک هفته مانده به انتخابات را در منطقه حاضر شده و به تبیین و روشنگری پرداخته و روشنگری کنند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در پایان به سؤالات طلاب و فضلا پاسخ داد.

حمایت‌های نماینده ولی فقیه از حوزه علمیه اردبیل ستودنی است

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین جمالی، نماینده طلاب و فضلای اردبیل نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: طلاب و فضلا از مسئولان مطالبه داشته و هدف از برگزاری این جلسات، حضور مسئولان فرهنگی و حوزوی در میان طلاب و فضلاست تا نکات و مطالبات مطرح شود.

وی اظهار داشت: در این راستا نکاتی را پیرامون مسائل علمی، تبلیغی و معیشتی طلاب خدمت حجت الاسلام والمسلمین نوروزی، مدیر محترم حوزه علمیه استان اردبیل داشتیم و بحمدالله توضیحات ایشان قانع کننده بود.

نماینده طلاب و فضلای اردبیل ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین نوروزی با آغوش باز از مراجعه فضلای اردبیلی ساکن قم به استان استقبال نموده و فضا برای حضور فضلا فراهم است.

حجت الاسلام والمسلمین جمالی در بخش دیگر از سخنان خود فعالیت حوزویان پیرامون حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی را از ضرورت‌ها دانست و خاطرنشان ساخت: امروز مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند؛ اما حضور در انتخابات از ضروریات امروز کشور است و نباید به خاطر این مشکلات، در پای صندوق های رأی حاضر نشد.

وی گفت: فضا برای فعالیت انتخاباتی طلاب و فضلا در ایام انتخابات فراهم است و مسئولان فرهنگی از جمله مدیر محترم حوزه علمیه استان قول همکاری های لازم را داده اند.

نماینده طلاب و فضلای اردبیل بیان داشت: نیازمند اطلاعات کامل از طلاب و فضلای استان اردبیل مخصوصا طلاب جدیدالورود به قم هستیم تا بتوانیم از ظرفیت و تخصص شما عزیزان در جایگاه های گوناگون استفاده نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha