دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
زکیه عبدالهیان، رئیس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم

حوزه/ رئیس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از تجلیل از پنج بانوی فعال قرآنی جهان اسلام در همایش «خیرات حسان» در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، زکیه عبدالهیان رئیس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با سطح بسیار خوبی برگزار شد، از روز جمعه مسابقات در بخش مردان برگزار و امروز به پایان می‌رسد و مسابقات بانوان نیز روز گذشته به پایان رسید.

رئیس کمیته بانوان چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، تصریح کرد: از ابتدای کار ۱۱۰ کشور دنیا متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات بودند ولی بعد از دو مرحله غربالگری نمایندگانی از ۴۰ کشور به ایران آمدند.

عبدالهیان اظهار کرد: در بخش بانوان ۳۶ نفر متسابق داریم که دو نفر از آنها نماینده بخش بزرگسالان و دو نفر نیز نماینده بخش دانش‌آموزی از کشور ایران در دو رشته ترتیل و حفظ قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به اینکه فردا با حضور رئیس جمهور از نفرات برتر تجلیل می‌شود، بیان کرد: امروز در حاشیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران همایش «خیرات حسان» در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با عنوان محفل بزرگ بانوان قرآنی جهان اسلام برگزار شد.

بنا بر این گزارش، نصیبه کرمی از ایران، زهرا طاقی الملطاشی، ماریا علفه از اندونزی، عاطفه ناصح از ایران و همچنین عتیقه صهیمی از سنگاپور قاریان افتخاری این همایش بودند، همچنین همسرایی آفاق و صهبا و همچنین اجرای مدیحه‌سرایی ضحی بلوط قاری اهل کشور لبنان در وصف امام رضا (ع) نیز از برنامه‌های جانبی این محفل قرآنی بود.

در این محفل از ماریه علفه از کشور اندونزی، خدیجه سلوم از کشور لبنان، مریم قاسمی کرمی از کشور ایران، نازی کریمی از کشور بحرین و همچنین فاطمه تجلیان از کشور ایران به عنوان بانوان برگزیده قرآنی تجلیل شد.

در این محفل از اسماء فلکی از کشور ایران برای کسب مقام اول رشته ترتیل در بخش دانش‌آموزی و عادله شیخی برای کسب مقام اول همین رشته در بخش بزرگسالان نیز تجلیل شد.

در ادامه از مُهنا قنبری از کشور ایران برای کسب مقام اول در رشته حفظ کل قرآن کریم در بخش دانش‌آموزی و رویا فضائلی از کشور ایران برای کسب مقام اول همین رشته در بخش بزرگسالان تجلیل شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha