دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ امام جمعه عالیشهر گفت: معرفت و شناخت مهمترین وظیفه ما در قبال امام زمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه عالیشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پیش رو بودن نیمه شعبان گفت: در آستانه تولد حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار داریم ، آیات زیادی در قرآن در رابطه با ظهور حضرت مهدی آمده است که به قول بعضی از بزرگان ۲۵۰ آیه در این رابطه در قرآن هست از جمله آنها که خیلی روشن بیان می‌فرماید که حکومت جهانی امام زمان (عج) حتماً تشکیل خواهد شد آیه ۱۰۵ سوره انبیا است که می‌فرماید ما در کتاب آسمانی زبور بعد از کتاب تورات نوشتیم که بندگان شایسته وارث حکومت در کره زمین خواهند شد که امام باقر علیه السلام می‌فرماید مراد از بندگان صالح یاران امام زمان است.

وی افزود: در سوره نور آیه ۵۵ می‌فرماید خداوند به کسانی از شما که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اید وعده داده که حتماً به آنها خلافت در کره زمین را عنایت فرماید.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ادامه داد: در آیه ۵ سوره قصص می‌فرماید ما اراده کرده‌ایم که به مستضعفان در زمین امامت و و پیشوایی و حکومت را بدهیم و در سوره صف آیه ۸ می‌فرماید خداوند گرچه کافرین هم بدشان بیاید نور خودش را تمام می‌کند و آنها نمی‌توانند نور خدا را خاموش کنند و ده‌ها آیه دیگر که حتمی بودن حکومت جهانی امام زمان را به ما گوشزد می‌کند.

خطیب جمعه عالیشهر بیان داشت: زمانی که آن حکومت تشکیل شود مهمترین اتفاقی که می‌افتد تغییر در انسان‌هاست که آنها را به تکامل می‌رساند می‌رساند. اگرچه اتفاقات دیگری هم که مردم دوست دارند خواهد افتاد از جمله غنی شدن مردم از نظر مالی که دیگر فقیری پیدا نمی‌شود و سالم شدن مردم از نظر جسمی که بیماری‌ها رخت بر می‌بندد و امنیت کامل کره زمین را فرا می‌گیرد و محبت و مهربانی بین همه مردم کره زمین گسترده می‌شود و علم که تا آن روز فقط جز کوچکی از آن به دست مردم رسیده است به حدی می‌رسد که موجب تحیر می‌گردد.

حجت الاسلام حمیدی نژاد گفت: نکته‌ای که باید همه ما به آن توجه کنیم مهمترین وظیفه ما در برابر امام زمان(عج) است که معرفت و شناخت آن حضرت می‌باشد، اگر کسی آن حضرت را نشناسد اگرچه مجتهد باشد بی‌دین از دنیا می‌رود و جهنم جای او خواهد بود، شناخت شناسنامه‌ای مراد نیست، بلکه معرفت به اینکه آن حضرت واجب طاعت است یعنی اطاعت از او بر همه جن و انس واجب است.

وی ابراز داشت: باید بدانیم که امروز امر مستقیم امام زمان (عج) نداریم بلکه باید همه ما از مقام معظم رهبری اطاعت کنیم اگر نپذیریم یعنی امام(ع) را نپذیرفته‌ایم.

حجت الاسلام حمیدی نژاد اظهار داشت: نائب امام زمان در دیداری که با مردم آذربایجان شرقی داشتند و وظیفه کلی را برای همه ملت ایران بیان کردند که یکی نگاه به خود و دیگر نگاه به دشمن است، یعنی خودمان را ارزیابی کنیم، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم، وقتی که ما انقلاب کردیم اهدافی داشتیم که به بعضی از آنها رسیده ایم و به بعضی هنوز نرسیده‌ایم، ما توانستیم نظام استبدادی را سرنگون کنیم این مهمترین دستاورد انقلاب ماست، توانستیم خودباوری را در ملت ایجاد کنیم که بتواند پیشرفت کند.

وی ادامه داد: روزی این کشور محتاج پزشک هندی و بنگلادشی بود اما اکنون کشورهای پیشرفته به دنبال پزشکان ایرانی هستند، توانستیم از نظر علم و صنعت و تکنولوژی کشور را به رتبه‌های بالای جهانی برسانیم و در همه زمینه‌ها دانشمندانی تربیت کنیم که در جهان معروف و دنیا به آنها نیاز دارد و ده‌ها دستاورد دیگر.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha