جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم

حوزه/ کسانی هم که در انتخابات شرکت نکردند هم مردم جامعه ما هستند، گاهی ممکن است دشمن عده ای را در این راه رو به پیشرفت خسته کند، گاهی عده ای را غافل می کند، این دیگر وظیفه دانشگاهیان و فرهیختگان است که با جهاد تبیین خودشان از یک طرف، این خستگی و این غفلت را بزدایند و از طرف دیگر، وظیفه مسئولین است که با خدمت مضاعف خودشان این بخش از جامعه را هم کاملا ملاحظه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام رضا نوروزی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم در گفت‌وگویی عنوان کرد: به لطف الهی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان را پشت سر گذاشته‌ایم در این خصوص جا دارد این امر از منظرهای مختلفی بررسی شود.

وی افزود: بسیاری از کشورها انتخابات دارند اما نوبت به کشور ما که می‌رسد گویا یک انتخابات جهانی قرار است برپا بشود، به طوری که یک هجمه سنگینی آن هم نه از یک کشور یا یک دشمن و نه یک روز و دو روز؛ بلکه گاهی یک سال به انتخابات مانده این هجمه شروع می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم تصریح کرد: در بحث انتخابات جمهوری اسلامی ایران، استکبار را می‌بینیم، صهیونیسم را می بینیم، کشورهای متحجری را می بینیم که اصلا معلوم نیست می دانند انتخابات چیست یا نه، حتی برخی از این کشورهای حاشیه خلیج فارس را می‌بینیم.

حجت الاسلام نوروزی گفت: اتحاد جدی دشمنان ما از آن کسی که مدعی دموکراسی است با مشارکت پایین در کشور خودش، تا آن کسی که اصلاً نمی داند دموکراسی چیست، تا آن کسی که بیش از آنکه بخواهیم بگوییم یک کشور دموکراتیک هست یک قاتل جانی است(صهیونیستم)، همه اینها علیه انتخابات ایران متحد می شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته از آن طرف دوست داران جمهوری اسلامی ایران، آزادی خواهان و محور مقاومت هم نگاه مثبتشان به این انتخابات است، بنابراین این یک دعوای تمدنی است که در جهان امروز برپا است نه یک دعوا بر سر یک انتخابات در یک کشوری در غرب آسیا.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم افزود: با تمام این همه هجمه و دشمنی، ما حضور قابل توجه ملت ایران‌ را در صحنه انتخابات دیدیم؛ لذا با این دید اگر نگاه کنیم واقعا جای تشکر دارد از تک تک افرادی که در این انتخابات شرکت کردند مردم عزیز و بزرگ ما که با همه سختی ها و مشکلات همچنان با نگاه متعالی به انقلابشان، ورود کردند.

حجت الاسلام نوروزی گفت: همچنین از تمام عزیزانی‌ که در دانشگاه قم اعم از استاد و دانشجو و کارمند که در این عرصه فعالیت کردند، از جمله فعالیت های هم اندیشی اساتید، بسیج اساتید، بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی، تشکل‌های دانشجویی و فعالان فرهنگی که در عرصه های مختلف، چه در فضای دانشجویی چه در فضای کارمندی و یا استادی ورود کردند قدردانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: من وظیفه خود می دانم از تک تک افرادی که این عرصه را دنبال کردند و جهاد تبیین داشتند برای اینکه فراتر از خودشان، جامعه را هم همراه کنند تشکر و قدردانی کنم، و همچنین تشکر می کنم از کسانی که برای این امر نامزد شدند.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: گاهی ممکن است نامزد شدن در این عرصه را منفی ببینیم اما از نظر فقهی مقام معظم رهبری می فرمایند کسی که توان نامزدی دارد واجب کفایی است که نامزد بشود، لذا بنده از این عزیزان هم تشکر میکنم چه آنها که از دانشگاه قم کاندیدا شدند و بر شور انتخابات افزودند چه سایر این افراد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه قم ضمن تبریک به کاندیداهایی که در کل کشور به خصوص در قم منتخب شدند، گفت: خدمت جناب آقای دکتر رئیسی که از اساتید خوب و ارزشی دانشگاه و دوره ای هم مسئول هم اندیشی نهاد بودند، تبریک عرض می‌کنیم، ان شاءالله خداوند به همه این عزیزان توفیق عنایت کند که بتوانند به جامعه و تمدن اسلامی و مردم شریف خدمت کنند.

وی در مورد کسانی که در انتخابات شرکت نکردند، یادآور شد: آنها هم مردم جامعه ما هستند، گاهی ممکن است دشمن عده ای را در این راه رو به پیشرفت خسته کند، گاهی عده ای را غافل می کند، این دیگر وظیفه دانشگاهیان و فرهیختگان است که با جهاد تبیین خودشان از یک طرف، این خستگی و این غفلت را بزدایند و از طرف دیگر، وظیفه مسئولین است که با خدمت مضاعف خودشان این بخش از جامعه را هم کاملا ملاحظه کنند و ان شاءالله خداوند مدد کند که این انقلاب ما با این خون شهدا و اخلاص ها، روز به روز مسیر تکامل و پیشرفت و معنویت را دنبال کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha