دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: پیام انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲، پیروزی ملت ایران بر دشمنان داخلی و خارجی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: شرایط موجود نشان می‌دهد که با همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی به‌ویژه در ۵ سال اخیر و با تبلیغات گسترده و سنگین رسانه‌ها و دشمنان داخلی و خارجی برای تحریم انتخابات، و امید دشمنان به مشارکت ۱۰ تا ۲۵ درصدی، مشارکت ۴۰ درصدی ملت ایران پاسخ محکمی است به این دشمنان و در حقیقت این بار ملت ایران دشمنان خود را تحریم کردند و در این جنگ نابرابر، پیروز ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است و شکست‌خورده دشمنان داخلی و خارجی این ملت هستند.

امام جمعه برازجان افزود: مشارکت ۴۱ درصد قطعاً در حالت عادی برای نام جمهوری اسلامی مطلوب نیست چون در طول این ۴۵ سال متوسط مشارکت در انتخابات مجلس، ۵۸ درصد بوده است؛ لذا از میزان متوسط، ۱۸ درصد کاهش مشارکت داریم. این زنگ هشداری است برای مسئولین جمهوری اسلامی و نخبگان سیاسی و فرهنگی که علت این مسأله و سپس راهکار حل آن را پیدا کنند.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: برخی تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی، عدم مشارکت ۶۰ درصد را نشان از افت ۶۰ درصدی طرفداران نظام بعد از ۴۵ سال نشان دهند. این در حالی است که بیشترین مشارکت انتخابات مجلس حدود ۷۱ درصد بوده است یعنی همیشه ۳۰ درصد در انتخابات مجلس شرکت نکردند. پس در بدترین حالت نهایتا ۳۰ درصد افت مشارکت بوده نه ۶۰ درصد. البته با توجه به این‌که متوسط مشارکت ۵۸ درصد بوده است، در حقیقت به طور متوسط شاهد کاهش مشارکت ۱۸ درصد هستیم نه ۶۰ درصد.

امام جمعه برازجان افزود: انتخابات یازدهم اسفندماه برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، نمایشگاه شکست تحریم انتخابات و جنگ رسانه‌ای سنگین دشمن در یکسال اخیر بود که چهار راهبرد "امنیت" و "سلامت" و" رقابت" را به شکل مطلوب داشت و راهبرد مشارکت نیز به شکل مقبول محقق شد. این انتخابات البته پیام‌ها و آموزه‌ها و عبرت هایی نیز در پی داشت که باید بدان توجه گردد تا در ادوار آینده شاهد تحقق مشارکت حداکثری و فراگیر باشیم.

وی با تسلیت ارتحال عالم متقی و خدوم آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت: ارتحال این عالم پارسا و انقلابی را که جزء مفاخر ائمه جمعه و یار مخلص و فداکار امام و رهبری به شمار می‌آمد به محضر رهبر حکیم انقلاب و ائمه مکرم جمعه و خانواده محترمشان و نیز شاگردان و علاقه مندان و بهره‌مندان از محضر درس و محفل انس آن فقید فرزانه تسلیت و تعزیت می‌گویم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha