شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: انسان به اندازه برداشتش از ماه رمضان بهره مند می شود به همین دلیل بزرگان بیان داشتند انسان به اندازه معرفت خود استفاده می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان سرنوشت ساز است و اگر انسان از ماه رمضان استفاده شایسته کند، قطعا سرنوشت زندگی انسان عوض می شود.

امام جمعه بوشهر افزود: انسان به اندازه برداشتش از ماه رمضان بهره مند می شود به همین دلیل بزرگان بیان داشتند انسان به اندازه معرفت خود استفاده می برد.

وی با بیان اینکه معرفت مقدمه است و مهمتر از آن عمل می باشد گفت: مهم عمل است به همین جهت معرفت به ابعاد ماه رمضان و عمل به آن معارف انسان را می تکاند و گذشته را جبران و حال و توشه ای برای آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان دو عنایتی و تربیتی وجود دارد اظهار داشت: حیث عنایتی یعنی عنایت خداوند همچون عنایت غفرانی و ثوابی. در ماه رمضان حیث تربیتی آن بسیار مهم است که به تقوا برسید بدین معنا که از دستور الهی تبعیت شود.

امام جمعه بوشهر افزود: اگر انسان بر اساس مراعات تقوا زندگی کرد خدا را عینی و آثارش را چنان احساس می کند که انگار خدا را می بیند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha