سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
مسئول غرفه موسسه فرهنگی بین المللی مکتب قرآن امام رضا (ع)

حوزه/صفامنش مسئول اجرایی طرح رسول اکرم (ص) گفت: موسسه فرهنگی بین المللی مکتب قرآن امام رضا (ع) تنها موسسه بین المللی قرآنی کشور است که در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم شرکت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، خانم صفامنش مسئول اجرایی طرح رسول اکرم (ص) و مسئول غرفه موسسه فرهنگی بین المللی مکتب قرآن امام رضا (ع) به خبرنگاران گفت: موسسه فرهنگی بین المللی مکتب قرآن امام رضا (ع) تنها موسسه بین المللی قرآنی کشور است که در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن کریم شرکت کرده است.

وی افزود: موسسه فرهنگی بین المللی قرآن و عترت مکتب امام رضا (ع) در سال ۱۳۹۶ به صورت رسمی آغاز به کار نمود. کلیه فعالیت‌های مکتب امام رضا (ع) از روز تأسیس تاکنون حول محور قرآن کریم و عترت اهل بیت علیهم السلام و افزایش شناخت نسبت به مفاهیم قرآن کریم در بین کلیه اقشار جامعه و گروه‌های سنی معطوف بوده است.

صفامنش اظهار داشت: دوره‌های آموزشی مکتب قرآن امام رضا (ع) به صورت مجازی و حضوری در رشته‌های حفظ خردسال، حفظ بزرگسال، تفسیر، مفاهیم و داستان، تجوید، روخوانی و روانخوانی، تواشیح و همخوانی قرآن ... برگزار می‌شود.

وی درباره طرح رســول اکرم (ص) نیز گفت که این طرح سوره محور اســت که مطابق برنامه ریزی زمانی از پیش تعیین شــده در سراسر کشور با محوریت مناطق محروم در ایران و کشــورهای اســلامی اجرا می‌گردد. هدف از ایــن طرح، قرائت و معرفت افزایی نســبت به سوره‌های مختلف قرآن و مطالب منتخب دینی است. در این طرح تلاش می‌شود با زبان ساده برگرفته از منابع اصیل اسلامی با صرف کمترین زمان ممکن شــناخت قرآنی در میان افراد مختلف جامعه ایجاد گردد.

مسئول غرفه موسسه فرهنگی بین المللی مکتب قرآن امام رضا (ع) ادامه داد: هر طرح دارای یک کتابچه معرفتی مبلغین، شعار و پرچم مختص به آن طرح می‌باشد. سوره‌های قرآن کریم در این طرح بر اساس تعداد روزها و موضوع آیات تقسیم بندی شده تا در هر جلسه ١٥ دقیقه از وقت مربیان و مخاطبین را به خود اختصاص دهد.

سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از چهارشنبه یکم فروردین ۱۴۰۳ با شعار «می‌خوانمت» در مصلای امام خمینی (ره) برگزار برپا شده است. این نمایشگاه تا چهاردهم فروردین از ساعت ۱۷ تا ۳۰ دقیقه بامداد میزبان علاقه‌مندان است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha