پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
زکات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان بر اشاعه و ترویج فریضه زکات در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان امروز در نشست شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی رژیم اشغالگر، در به شهادت رساندن مستشاران نظامی جمهوری اسلامی در سوریه گفت: رژیم اشغالگر قدس در بدترین دوران یأس سیاسی خود به سر می‌برد و امروز در محاصره محور مقاومت قرار گرفته است.

وی بر اشاعه، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و ترویج فرهنگ زکات در استان را نیازمند تلاش جهادی همه اعضا دانست.

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در این جلسه، زکات را رکن اقتصادی اسلام و نهادینه شدن آن در جامعه را به منزله تحقق یکی از ارکان اقتصادی اسلام دانست و اظهار داشت: اولین گام در ترویج فریضه زکات در جامعه به عنوان یکی از پایه‌های دین اسلام، فرهنگ سازی آن دانست.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) در لرستان هم نهادینه کردن فرهنگ زکات را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق این برنامه اقدامات چشمگیری صورت گرفته است.

جلال شیخ پور با بیان اینکه از سال گذشته تا کنون حدود ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شده است گفت: این میران زکات شامل زکات فطریه، زکات واجب و کفاره بوده است.

مدیر کل کمیته امداد لرستان گفت: مبالغی که از طریق زکات جمع‌آوری می‌شود در بخش‌های مختلف مسکن، تحصیل و امور معیشتی محرومان و نیازمندان هزینه می‌شود و امید را در بین محرومان افزایش می‌دهد.

در پایان این نشست چند تن از اعضای شورای زکات استان، به بیان راهکارهایی برای ترویج فرهنگ زکات در جامعه پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha