پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
زکات

حوزه/ رئیس اداره اجرایی زکات در آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان غربی ۱۴۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و ما سال جاری یک جهش در بحث جمع آوری زکات خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام فصیح نیا امروز در جلسه شورای زکات نقده که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سال جدید با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده است و به فرمایش امیرمؤمنان هر روزی که در آن معصیت نشود عید است.

وی ادامه داد: زکات فطریه مکمل روزه است و مؤمنین روزه دار باید در آخر ماه رمضان زکات فطریه را به فقرا و مساکین که درآمدی ندارند و یا درآمدشان کفاف زندگی‌شان را نمی کند، پرداخت نمایند.

امام جمعه نقده گفت: عید فطر به نوعی قدرت نمایی سیاسی مسلمانان است و امسال نماز عید فطر در شهرستان به صورت متمرکز در یک مکان و احتمالا در محوطه سپاه نقده برگزار خواهد شد و از امام جمعه اهل تسنن انتظار می رود در اعلام روز عید فطر تابع نظر دفتر مقام معظم رهبری باشند.

در ادامه این جلسه سنّار تمرنژاد، امام جمعه اهل سنت نقده نیز ضمن تقدیر از متولیان امر در جمع آوری زکات و رسیدگی به فقرا، گفت: مؤسسه نیکان امسال ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان جمع آوری زکات داشته است.

همچنین حجت الاسلام تقی مرادپور در این نشست، گفت: در سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان غربی ۱۴۳ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد و ما سال جاری یک جهش در بحث جمع آوری زکات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: شیوه پرداخت زکات فطریه به صورت الکترونیکی و از طریق شماره حساب‌های اعلامی خواهد بود و کمیته امداد امام افتخار دارد در سال گذشته وجوهات جمع آوری شده را از طریق سامانه سها تا ظهر به حساب واجدین شرایط واریز کرد.

رییس اداره اجرایی زکات در آذربایجان غربی افزود: تمام ادارات در این هفته شماره کارت های کمیته امداد را کانال های مجازی و در معرض دید کارکنان و مراجعین قرار دهند و تمام صندوق های جمع آوری زکات فطریه منقش به آرم شورای زکات شهرستان بوده و باید مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha