جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
آیت الله سید حسن عاملی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، با اشاره به کمبود آب در کشور و استان، خواستار تفکیک آب شرب و مصرفی در شهرها شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی در نشست با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در دفتر امام جمعه اردبیل، اظهار کرد: موضوع آب حساس بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با کاهش نزولات آسمانی شاهد کمبود آب در کشور و سطح استان هستیم و باید به فکر منابع آب پایدار باشیم.

وی افزود: تفکیک آب شرب با آب مصرفی در شهرهای مکه، مدینه و کربلا عملیاتی شده و باید الگو برداشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل با تأکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب، تصریح کرد: برای برون رفت از وضعیت موجود باید به فکر اصلاح روش‌های مصرف آب بوده و از اسراف و هدر رفتن آن جلوگیری کنیم، استفاده از ظرفیت روحانیان در خصوص تبیین حرام شرعی بودن مصارف غیرمجاز هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، رفع کمبود آب شرب روستایی و ضرورت تامین آن را با اهمیت ذکر کرد و استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی را در این خصوص مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: موضوع سلامت اداری در مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نیز باید به عنوان اولویت کاری برای مدیرعامل جدید مدنظر باشد.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha