سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
رییس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل

حوزه/حجت الاسلام رسول خواسته در محفل انس با قرآن دانش آموزی در اردبیل، دوران نوجوانی را بهترین فرصت برای خداشناسی و خودشناسی دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام رسول خواسته در محفل انس با قرآن دانش آموزی در مهدیه اردبیل، دوران نوجوانی را بهترین فرصت برای خداشناسی و خودشناسی دانست.

وی با بیان اینکه در این سن و سال فرد با احساس تکلیف و رسیدن به بلوغ تلاش می کند تا به دور از هرگونه تعلقات دیگر به معرفت دینی برسد، خاطرنشان کرد: نوجوانان باید راه درست را از راه ناصواب و باور و اعتقاد آلوده به گناه جدا کنند تا با آراستگی بتوانند در مسیر اصلاح گری گام بردارد.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان اردبیل با تاکید بر اینکه تشخیص خصلت ها و رفتارهای درست در این مقطع سنی بسیار مهم است، گفت: نوجوانان باید مسیر صحیح زندگی را با تکیه بر عقلانیت و پایبندی به اخلاق و احکام الهی در پیش بگیرند.

خواسته با بیان اینکه عقل به تنهایی در این مسیر کارساز نیست، افزود: در طول تاریخ بسیاری از علما و دانشمندان در انتخاب صحیح راه دچار خطا و اشتباه شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.

وی کسب تجربه را نیز مفید دانست، اما تاکید کرد: در این مسیر نیز خطا و آزمونی وجود دارد که بهتر است در کنار عقل و تجربه از عنصر احکام و مبانی شرعی استفاده شده تا در کنار فکر درست با پایبندی به اعتقادات، خصلت ها با همان اخلاق و رفتار عملی که همان احکام الهی است، نسبت صحیح و درست برقرار شود.

مدیرحوزه علمیه خواهران استان اردبیل در پایان گفت: نوجوانان ما با قرائت قرآن در کنار دریافت پیام کتاب انسان ساز باید این مفاهیم را با تمام وجود درک و لمس کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha