پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: جامعه نخبگانی ما باید دیده شود و مورد توجه مسئولان قرارگیرد، درست است نخبگی یک نعمت است، اما از طرفی وظیفه‌ای هم برای مسئولان نسبت به جامعه نخبگی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در همایش گرامیداشت روز ملی دندانپزشک که شب گذشته در استانداری همدان برگزار شد، با تقدیر از خدمات جهادی انجام شده توسط گروه جهادی شهید همدانی، اظهار داشت: جمع حاضر نخبگان کشور هستند و این خدمات جهادی انجام شده، بزرگ، ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با تأکید بر اینکه نخبگان ما نباید متوقف در کار خودشان شوند، گفت: حقیقت انسان این جسم مادی او نیست و اصل، آن حقیقت نفسانی و الهی شماست که نباید از آن غافل شوید.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه این نخبگی یک نعمت الهی است، یادآور شد: البته نباید فراموش کنید که این نعمت الهی برای خدمت به مردم و جامعه است.

وی افزود: برکت زندگی شما در کمیت‌ها نیست، بلکه در کیفیت‌ها است، به بیان دیگر مهم نیست در روز چند بیمار را ویزیت کرده‌اید، بلکه برکت زندگی شما در لبخند بچه روستایی است که به خاطر هزینه‌های درمانی، نمی‌تواند دندان خود را ترمیم کند اما می‌بینید شما در روستا به رایگان این کار را برای او انجام می‌دهید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در روز افراد بسیاری برای نداشتن هزینه درمان به دفتر مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: خوب است سهمیه‌ای را برای خود قرار دهید و در روز تعدادی از افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار را درمان کنید و بدانید که برکت زندگی شما در این کار است.

وی در ادامه خطاب به مسئولان حاضر در جلسه، خاطرنشان کرد: جامعه نخبگانی ما باید دیده شود و مورد توجه مسئولان قرارگیرد، درست است نخبگی یک نعمت است، اما از طرفی وظیفه‌ای هم برای مسئولان نسبت به جامعه نخبگی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اهمیت مسئله سلامت در جامعه، ابراز کرد: در حوزه سلامت، نه سیاسیت و نه ثروت نمی‌تواند دخالت کند و حتی در آن مصلحت سنجی نیز نمی‌تواند دخالت داشته باشد، چرا که فعالیت در این عرصه یک کار کاملا کارشناسی است و با سلامت جامعه مواجه است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha