جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
علی اکبر اسماعیلی مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران گفت: دشمنی با حوزه های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تأثیر حوزه های علمیه در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، با اشاره با فرا رسیدن اول اردیبهشت ماه روز آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران، اظهار داشت: دشمنی با حوزه های علمیه یک مسئله قدیمی است و بعد از انقلاب هم بیشتر شده است و این نشان از کارآمد بودن و تاثیر حوزه های علمیه در جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر به نقش بی بدیل حوزه ها در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: جامع ترین اثر حوزه در کلام مقام معظم رهبری آمده است که نقش حوزه را منحصر به فرد می داند و آن، فهم و دریافت سبک زندگی اسلامی از متون دینی و تبلیغ آن در جامعه است.

وی با توجه به روایات لزوم تفقه و فضیلت علوم و معارف اسلامی، تاکید کرد: مردم به خاطر مشغله های گوناگون فرصت فهم عمیق از دین را پیدا نمی کنند و این حوزه است که با تربیت عالمان دینی که مرزداران اعتقادات و سبک زندگی اسلامی هستند فهم عمیق دینی را در جامعه ترویج می کنند و اگر حوزه های نبود دین منزوی می شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی با تاکید بر مطالعه تاریخ حوزه از سوی فرهیختگان و جوانان، افزود: با هیچ علمی مانند علوم حوزوی اصیل ستیزه جویی نشده و معمولا در طول تاریخ علما آماج حملات بدخواهان و طاغوت ها بوده اند که شرح آن بسیار طولانی است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: ثبت نام حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور از امروز آغاز گردیده است و علاقه‌مندان به تحصیل در این نهاد مقدس می توانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خواهران به نشانی paziresh.whc.ir و دریافت و مطالعه دفترچه راهنمای پذیرش نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha