پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران از دستگاه قضایی خواست تا به بازخواست جدی نهادها و دستگاه های مسئول در بحث عفاف و حجاب اقدام کند.

نرجس شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که بخش قابل توجهی از زنان و دختران جامعه ما معتقد و ملتزم به مسئله حجاب هستند، ابراز داشت: برخلاف برخی القائات و تفسیرها، وضعیت بدحجابی در جامعه ما ریشه در سبک زندگی دارد نه این که بخواهیم بگوییم زنان و دختران جامعه ما دچار آفت بی عفتی شده اند.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی های مختلف در سال های اخیر اکثریت قریب به اتفاق مردم ما معتقد به حجاب هستند به طوری که حتی شل‌حجاب‌ها نیز عموماً همین اعتقاد را دارند اما بر اثر عوامل مختلف وضع پوشش و حجاب آنها چیزی نیست که بر اساس آموزه های اسلامی مورد انتظار است.

پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: بر اساس اعلام کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی کشور دارای وظایف قانونی در حوزه عفاف و حجاب هستند که متأسفانه بسیاری از آن ها به وظایف خود در این باره به شکل صحیح و کامل عمل نکرده اند و لذا باید از آن ها مطالبه گری به عمل‌آید و افراد و نهادهایی که در این زمینه دچار ترک فعل شده اند مورد مؤاخذه قانونی قرار بگیرند.

وی بیان داشت: واقعیت آن است که فراجا تنها نباید در عرصه مقابله با بدحجابی ها باشد بلکه هر دستگاهی که وظیفه ای بر اساس قانون به او سپرده شده باید به شکل مناسب و لازم به وظایفش عمل کند.

شکرزاده تأکید کرد: البته در کنار طرح های فرهنگی باید در مواقع مورد نیاز برخورد قانونی و قهرآمیز نیز با هنجارشکنان صورت گیرد و این طور نیست که فکر کنیم به صرف کار فرهنگی مشکل حل می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha