شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
لائینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران ضمن انتقاد از برون سپاری مساله تعلیم و تربیت، آن را اشتباه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی طی سخنانی در نشست شورای راهبری تدوین نقشه برش استانی مهندسی فرهنگی ابراز داشت: یکی از مساله‌های ما نظریه‌محوری و راه‌اندازی اتاق فکر است در صورتی که اینها همه در حد همان مطالعات می‌ماند.

وی همچنین افزود: بررسی پیشینه تحقیق در رابطه با مسائل فرهنگی یا غیر آن نشان از برگزاری جلسات فراوان و تدوین طرح توسعه دارد، اما اجرای این طرح توسط دستگاه‌های اجرایی انجام نشد چرا که برای خود دستورالعمل دیگری دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خواستار تشکیل اتاق فکر توسط دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شدن مسائل شد و بیان داشت: در این صورت است که وقتمان صرف نظریه‌پردازی نمی‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه نباید تعلیم و تربیت را برون‌سپاری می‌کردیم، تصریح کرد: ضعیف کردن مدارس دولتی و اضافه کردن هزینه در سبد فرهنگی خانواده‌ها در مسیر اشتباه و موارد دیگر از جمله عواقب برون‌سپاری در آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش باید دولتی و قوی شود، این طور طی سال‌ها پهن شده و باید جمع شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تذکر وارده IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    با سلام_ خب حتما منظور جناب امام جمعه محترم ساری به تاسیس مدارس غیر انتفاعی و تبعات غیر قابل بخشش صدمات وارده به بخش آموزش و پرورش از ناعدالتی در امور آموزشی تا ایجاد فاصله طبقاتی بر می گردد. بانضمام مسائل ریز و درشت دیگری که فعلا مجال طرح آنها نیست. حال چرا اقدامی در جهت رجوع به اصول قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش عمومی نمی کنید و چرا نامه ای در قالب توضیح و تبیین آن به مجلس و دولت و شورای نگهبان و مجمع تشخیص نمی نویسید البته با پیگیری تا حصول نتیجه لازم. زیرا به صرف گفتن یک مطلب هیچ مشکلی به خودی خود حل نمی شود به خصوص که پای منافع برخی صاحب منصبان هم در میان باشد!