جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
زاکانی

حوزه / زاکانی گفت: شهدا، ستاره‌های آسمان انقلاب اسلامی‌ و برای ما راهنما و راهگشا هستند بر همین اساس باید عظمت و شکوه آنها را نشان دهیم و هر آن چیزی که در خور و شأن شهدا است، باید در این کنگره دیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، علیرضا زاکانی در جلسه هماهنگی با سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در راستای برگزاری مراسم کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران با تشکر از دست‌اندرکاران این کنگره، آمادگی خود و مجموعه شهرداری تهران را برای پشتیبانی از این مراسم اعلام کرد و اظهار داشت: شهدا، ستاره‌های آسمان انقلاب اسلامی‌ و برای ما راهنما و راهگشا هستند بر همین اساس باید عظمت و شکوه آنها را نشان دهیم و هر آن چیزی که در خور و شأن شهدا است، باید در این کنگره دیده شود.

وی افزود: در برگزاری اولین کنگره شهدای استان تهران بخشی از وظایف در حوزه تبلیغات و فضاسازی شهری در استان با مرکزیت شهر تهران بر عهده شهرداری تهران قرار می‌گیرد.

سردار احمد ذوالقدر مشاور فرمانده کل سپاه نیز در این نشست با اشاره به اهمیت برگزاری این کنگره، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی جنگ هشت ساله را رقم زد، جنگی که در آن به پیروزی نرسید چرا که رزمندگان بزرگی در آن حضور داشتند و عرصه را مدیریت کردند.

وی با تأکید بر اینکه در چنین جنگ‌هایی به طور معمول شجاع‌ترین و با گذشت‌ترین انسان‌ها به میدان می‌آیند، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس ۱۹۰ هزار جوانی که هر کدام توانایی مدیریت یک دولت و کشور را داشتند را از دست داد.

وی با بیان اینکه باید از حضور و وجود یادگاران هشت سال دفاع مقدس نهایت بهره‌برداری را کرد، گفت: همین یادگاران دوران دفاع مقدس کاری کردند که مدافعان حرم شکل بگیرند و جوانانی که هیچ تجربه‌ای از هشت سال جنگ تحمیلی ندارند، در عرصه دفاع از حرم حضور یابند و شاهکاری دیگر را به ثبت برسانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha