دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
دبیرستاد همکاریها درجمع ائمه جمعه سه استان

حوزه/ مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکید مقام معظم رهبری برای تقویت آموزش و پرورش توسط حوزه‌های علمیه ناشی از خطراتی است که ایشان برای آینده جوانان پیش بینی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گلستان، حجت الاسلام حمید نیکزاد در گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان گفت: هدف از اجرای فعالیت‌های فرهنگی، تربیت انسان مطلوب اسلامی یعنی آماده کردن انسان مسلمان برای زندگی موفق دنیا و آخرت است.

دبیر ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش با تقدیر از همکاریهای ائمه جمعه با دستگاه تعلیم و تربیت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی برارتباط جدی روحانیون با جوانان، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه برای تقویت و حمایت از آموزش و پرورش باید ارتباط خود را با مدارس بیشتر کنند که تشکیل شورای استانی همکاریها با محوریت امامان جمعه به همین منظور است.

حجت الاسلام  نیکزاد ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری برای تقویت آموزش و پرورش توسط حوزه‌های علمیه ناشی از خطراتی است که ایشان برای آینده جوانان پیش بینی می‌کنند.

وی لزوم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه تبلیغ دین در مدارس را یادآور شد و افزود: ارتباط حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برای تربیت نیروی انسانی تعریف شده و از این جهت با همکاری ائمه جمعه شاهد اتفاقات مبارکی در عرصه حضور روحانیون جوان در آموزش و پرورش هستیم.

دبیر ستاد همکاریها، حمایت از طرح امین و نیز تلاش برای مدارس معارف اسلامی را از دیگر راه های تقویت ارتباط روحانیون با دانش آموزان دانست و گفت: اهتمام به طرح حضور ویژه آشنایی دانش آموزان با فرایندهای تحصیل در حوزه علمیه در قالب بازدید از مدارس علمیه نقش مؤثری در هدایت تحصیلی دانش آموزان خواهد داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اینک حضور روحانیون شاغل در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تقویت ارتباط روحانیون با جوانان و نوجوانان است، گفت: سطح معلومات روحانیون معلم را باید با دوره‌های ضمن خدمت افزایش دهیم، تا علاوه بر دروس رسمی پاسخگوی سؤالات دینی و اعتقادی دانش‌آموزان باشند.

وی گفت: حضور روحانیون مشاور پناهگاهی برای دانش‌آموزان در مقابل بمباران شبهات خواهد بود و از طرفی با جمع‌بندی سؤالات می‌توان به شناخت آسیب‌های مهم حوزه جوانان آشنا شد و با ابزار های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آنها را برطرف کرد.

حجت الاسلام  نیکزاد در ادامه با تاکید بر استفاده از خلاقیت ها و نوآوری های طلاب و معلمان جوان در عرصه تبیین خلاقانه مباحث دینی، اخلاقی و اعتقادی، گفت: خوب است ائمه محترم جمعه حلقه ای از طلاب و معلمان نوآور را تشکیل داده و علاوه بر تفقد از آنان در مهندسی فرهنگی و دینی آنها را راهنما باشند.

وی بر شناخت مطالبات مدرسه از روحانیون برای دسترسی به برنامه‌های تأثیرگذار تأکید کرد و افزود: ارج نهادن به شخصیت معلم باعث تقویت ارزش علم می‌شود و معرفی تقدس مدرسه باعث رشد علم و دانش خواهد شد.

وی با بیان اینکه تریبون نماز جمعه باید نظام تعلیم و تربیت منطقه را تقویت کند، اظهار کرد: درصدد ساماندهی معلمان قرآن و دینی برای توانمند سازی آنان هستیم و در این خصوص نقش حوزه علمیه موثر خواهد بود لذا از ائمه محترم جمعه انتظار می رود ارتباط خود با معلمان به ویژه دبیران و معاونان و آموزگاران پرورشی را تقویت نمایند.

۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha