دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری در گلستان برگزار شد

حوزه/ با حضور حجت الاسلام نیکزاد، مشاور وزیر و دبیرستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش، گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک کشوری با عنوان «عهد ظهور ۲» به مدت سه روز در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گلستان، گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه استان های گلستان، مازندران و خراسان شمالی با حضور مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاریها به میزبانی گلستان به مدت سه روز در خان ببین استان گلستان آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در این گردهمائی با بیان اینکه ائمه جمعه نمایندگان علما و بزرگان دین از صدر اسلام تاکنون هستند، اظهار داشت: امروز هم ائمه جمعه نمایندگان نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی هستند و به همین دلیل بار مسئولیت آنان بسیار سنگین است.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی افزود: انجام این وظیفه سنگین نیز پشتوانه قوی می‌خواهد و آن پشتوانه اتکال و اتکاء به خداوند خواهد بود.

وی گفت: در دنیای امروز که جهان سلطه تمامی اصول و اعتقادات ادیان الهی را زیر پا گذاشته است اتکال و اتکاء به خداوند تحمل مشکلات را آسان می کند.

آیت الله نورمفیدی همچنین با بیان اینکه نماز جمعه باید عامل اتحاد باشد، تاکید کرد: نماز جمعه به هیچ عنوان نباید وارد فضای پایین دستی، جناحی و گروهی شود و باید فضای عمومی و محتوایی نماز جمعه به گونه ای باشد که همه سلایق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گروه‌های مختلف اجتماعی وارد نماز جمعه شوند.

وی گفت: مسجد نقش محوری در هدایت جامعه دارد و باید شایسته ترین طلبه ها که در این زمینه آموزش دیده اند، برای امام جماعت مساجد تعیین شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان مهمترین امتیازات گلستان را همزیستی مسالمت آمیز و وحدت و همدلی شیعه و سنی در آن بیان کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha