شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
کد خبر: 1152586
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴
نشست تبیینی با حضور اساتید بسیجی و نمایندگان طلاب

حوزه/ دکتر صدرالحسینی گفت: «نشان دادن اراده جمهوری اسلامی در پاسخ به تعرضات رژیم صهیونیستی» و «عدم تأثیرگذاری پدافند منطقه بر روی موشک های جمهوری اسلامی ایران»، دو هدف اصلی عملیات وعده صادق بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سیدرضا صدرالحسینی در نشست تبیینی-سیاسی عملیات وعده صادق که با حضور «اعضای مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه» و «نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم» در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: عملیات وعده صادق باید همچون عملیات های بزرگ دفاع مقدس همچون عملیات بیت المقدس و ... در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باقی بماند، چراکه در آن عملیات ها فرماندهانی با میانگین سنی ۳۰ سال نقش آفرینی کردند و در عملیات وعده صادق نیز جوانان کمتر از ۳۰ سال ما این عملیات بزرگ را انجام دادند که کار بسیار بزرگی بوده است.

وی ابراز داشت: این عملیات توسط جوانان نسل دوم پس از پیروزی انقلاب اسلامی که انقلاب، امام راحل و دفاع مقدس را ندیده بودند، انجام شد و دست به اقدامی زدند که بُهت و شگفتی جهانیان را در پی داشت.

کارشناس مسائل منطقه و بین الملل خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق در ادامه عملیات طوفان الاقصی و سیلی محکمی به گوش رژیم صهیونیستی بوده است و عزت ایران با این عملیات افزایش پیدا کرد.

سخنران این نشست با اشاره به واکنش های کشورهای منطقه پس از عملیات وعده صادق، بیان داشت: حکومت نظامی که از ابتدای طوفان الاقصی در کشورهای اسلامی وجود دارد و امام جماعت مسجدالحرام نیز اجازه ندارد به صورت رسمی درباره مردم غزه دعا کند، درباره اقدام بزرگ جمهوری اسلامی ایران نیز وجود داشت، اما مردم این کشورها در فضای مجازی آن را بروز دادند و خوشحالی خود را از ضربه ایران به اسرائیل ابراز کردند.

صدرالحسینی اظهار داشت: پس از شهادت سیدرضی، طرح اولیه ای برای انتقام از رژیم صهیونیستی از سوی جمهوری اسلامی ایران وجود داشت و پس از اقدام بعدی اسرائیل در به شهادت رساندن مستشاران ایرانی در سوریه، این طرح عملیاتی تسریع شد و فرمایشات چهارگانه رهبر انقلاب و تأکید بر سیلی و تنبیه باعث شد که این طرح عملیاتی به یک طرح تاکتیکی تبدیل شده و البته برای اجرای این عملیات، تمام دستگاه های نظامی، دولتی و ... پای کار آمدند و به صورت هوشمندانه انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که عملیات وعده صادق، عملیاتی چند جانبه بود و دستگاه های غیرنظامی نیز پای کار بودند، ابراز داشت: در دولت سیزدهم به هیچ عنوان تلاش نشد فرمایش رهبر انقلاب در موضوع اقدام علیه رژیم صهیونیستی، حتی نیم گام عقب تر آورده شود؛ ما دولت های قبلی و قبلی تر از آن را هم دیده بودیم؛ اما در این دولت حتی یک واو کم و زیاد نشد و مطابق با نظر رهبر معظم انقلاب عمل شد.

کارشناس مسائل منطقه و بین الملل خاطرنشان کرد: اهمیت نظامی عملیات وعده صادق در این است که هدف گیری یک پادگان نظامی در اسرائیل با تدبیر انجام شده و هیچ دانشگاه، خیابان، محل اقتصادی و ... زده نشده است.

دانستنی‌هایی از عملیات غرورآفرین وعده صادق

سخنران نشست با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق باید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران باقی بماند، بیان داشت: ادبیات سازی، گفتمان سازی و ثبت در تاریخ از کارهایی است که درباره این عملیات باید انجام شود.

صدرالحسینی اظهار داشت: در ادبیات خود درباره عملیات وعده صادق نباید کلمه حمله را به کار ببریم؛ این عملیات، عملیات تنبیهی بود که علیه رژیم صهیونیستی انجام شد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اسرائیل اقدامی نخواهد داشت؟ ابراز داشت: اسرائیل وقتی نتواند یک عملیات نظامی را انجام دهد، عملیات امنیتی همچون خرابکاری ها، انفجارات، ترورها، استفاده از گسل های امنیتی و ... را انجام خواهد داد.

کارشناس مسائل منطقه و بین الملل با اشاره به اهداف اصلی عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: «نشان دادن اراده جمهوری اسلامی در پاسخ به تعرضات رژیم صهیونیستی» و «عدم تأثیرگذاری پدافند منطقه بر روی موشک های جمهوری اسلامی ایران»، دو هدف اصلی عملیات وعده صادق بوده است و البته اهداف فرعی دیگری نیز وجود داشته است.

سخنران نشست بیان داشت: برای اولین بار پدافند فراجَو که سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مُبدع آن بوده و آلمان آن را پیاده سازی کرده بود، بر علیه موشک های ما روشن شد و کار خود را آغاز کرد؛ اما نتوانست جلوی موشک های ما را بگیرد.

صدرالحسینی در پایان اظهار کرد: ما توانستیم در رزم و جنگ واقعی قدرت خود را به رخ جهانیان بکشیم و امروز میدان توانسته باعث انسجام و وحدت داخلی هم بشود و برای حفظ این وحدت باید دستگاه های مختلف ورود نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha