دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مورد واگذاری سهام باشگاه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: با وجود محرومیت‌ها و مشکلات متعدد زیرساختی در مناطق غیر برخوردار واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس خیانت و ظلم در حق مردم مناطق جنوب است.

امام جمعه برازجان افزود: در شرایطی که شهرستان های جنوب و روستاهای توابع آن با مشکلات و محرومیت‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی‌های منطقه به هیچ عنوان منطقی نیست و نباید پول پتروشیمی‌ها صرف باشگاه‌داری تیمی شود که هیچ ربطی به این مناطق ندارد.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: به عنوان امام جمعه برازجان از موضع گیری بحق نماینده شهرستان دشتستان حمایت می کنم که این اقدام ظلم آشکار است.

وی افزود: در شرایطی که برخی مدارس و مراکز آموزشی درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند بخواهند سرمایه هلدینگ خلیج فارس خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

امام جمعه برازجان اظهار داشت: لذا از مسئولان مربوطه درخواست می شود جلو این ظلم و تبعیض را بگیرند.

وی در مورد مناسبت یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها اظهار داشت: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات و حضور در صحنه‌ها به اوج رسانید.

حجت الاسلام مصلح افزود: صحنه جهانی شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته یا در آستانه ظهورند، شکست سیاست‌های آمریکا و ... اکنون آمریکا با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می‌دهند دست و پنجه نرم می‌کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: روز ۱۰ اردیبهشت، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج فارس بعد از ۱۱۷ سال اشغال، توسط شاه عباس صفوی، روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده است.

مصلح افزود: این نام‌گذاری اقدامی فرهنگ‌سازانه و گفتمان‌سازانه در تقابل تحریف‌گری نظام سلطه درخصوص جعل اصطلاح خلیج ع-ر-ب-ی در جهت سیاست شیطانی خدشه‌دار نمودن استقلال ملی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام مصلح ابراز داشت: خلیج تا ابد فارس سومین خلیج بزرگ جهان است که به خاطر موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ همواره نامش بر سر زبان‌ها بوده است و مردم تمام جهان آن را با نام خلیج فارس یا دریای پارس می‌شناسند.

وی افزود: قدیمی‌ترین اسناد موجود درباره خلیج فارس به کتاب‌های باقیمانده از یونان باستان و ۴۵۰ سال پیش از میلاد حضرت مسیح بر می‌گردد و تا ابد به این نام خواهد ماند.

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر اظهار داشت: مهم‌ترین ظرفیت امیدبخش کشور، نیروی انسانی مستعد و کارآمد است. جوانانی که به آفرینش‌های صنعتی اشتغال دارند، اینها ثروت عظیمی برای کشور است که هیچ اندوخته مادی با آن مقایسه نمی‌تواند.

حجت الاسلام مصلح افزود: در دهه دوم چشم‌انداز، باید پیشرفت کشور در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقا یابد.

وی ابراز داشت: تاکید بر تقویت اقتصاد مستقل کشور که مبتنی بر تولید انبوه و با کیفیت و ... است و به خاطر تاثیر شگرفی است که اقتصاد می‌تواند بر زندگی امروز و فردای جامعه بگذارد.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: مهم‌ترین عیوب (در اقتصاد کشور) استفاده اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور است نتیجه اینها مشکلات زندگی مردم از قبیل بیکاری جوان‌ها، فقر درآمدی در طبقه ضعیف و امثال آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha