یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
علی اکبر کلانتری

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مکاتب غربی برای انسان ندیده لباس دوخت می کنند، علوم انسانی غربی چالش بزرگی برای استادان است، نماز و احکام شرعی برای این افراد جنبه فرعی دارد، غالب افراد تربیت شده زیر دست استادان علوم انسانی غربی اینگونه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر کلانتری پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی حوزه انقلابی حوزه منتظر که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به دیدگاه های علم دینی، اظهار کرد: برخی قائل هستند علم دینی مفید نیست و امکان ندارد برخی قائل هستند هم امکان دارد و هم مفید است، برخی هم قائل هستند امکان دارد ولی مفید نیست، آیت الله حائری که قایل بود هم مفید است و هم واجب و ضروری است به همین دلیل سال ها برای تدبیر این مسئله تلاش کردند.

وی افزود: علوم غربی در عرصه های مختلف مبتنی بر کفر و الحاد است، غربی ها علوم انسان را نشناخته اند، کسانی که انسان را نشناخته اند چطور می توانند نظریه بدهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مکاتب غربی برای انسان ندیده لباس دوخت می کنند، علوم انسانی غربی چالش بزرگی برای استادان است، نماز و احکام شرعی برای این افراد جنبه فرعی دارد، غالب افراد تربیت شده زیر دست استادان علوم انسانی غربی اینگونه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری بسیار حائز اهمیت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha