سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام افشار

 حوزه / رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: زایران عزیز باید بدانند به کجا قدم گذاشته‌اند؟ و برای چه هدفی به این سرزمین سفر می‌کنند و باید از فرصت های معنوی بیشتر استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار امروز در همایش حجاج که در سالن هلال احمر شهر قزوین برگزار شد گفت: رسول خدا(ص) در این‌باره می‌فرماید: «یک نماز در مسجد من، نزد خداوند برابر با ده هزار نماز در سایر مساجد است، مگر مسجد الحرام؛ زیرا نماز در آن برابر با صد هزار نماز است.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج وزیارت قزوین بیان کرد: به برکت وجود مبارک اهل‌بیت علیهم‌السلام جای جای سرزمین وحی ارزشمند است و باید از حضور زائران به درستی استفاده کرد تا پیام اسلام به سایر مردم جهان منتقل شود.

وی اظهار کرد: در این سفر باید وارستگی از تعلقات را تمرین کرد، آنچه را که به غیر خداست از دل بیرون ریخت و محشر را بیاد آورد.

وی به برگزاری همایش حجاج پرداخت عنوان کرد: همایش امروز به صورت متمرکز با حضور ۱۰۵۵ زائر بیت الله الحرام در قزوین برگزار می شود.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج وزیارت قزوین افزود: این همایش با هدف افزایش دانش و اطلاعات زائران در خصوص حج و تقویت آمادگی آنها در این سفر مهم معنوی صورت گرفته است.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: همایش ها و برنامه های آموزشی به صورت تئوری و عملی است تا زائران با آرامش و دقت بیشتری سفر معنوی حج را انجام دهند.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان قزوین یادآورشد: از سوی بعثه مقام معظم رهبری در استان چهار همایش برای زائران پیش بینی شده که پس از همایش امروز درصددیم سه همایش دیگر را در قزوین برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: همایش بعدی روز دوشنبه با عنوان «طرح مودت» برای فرهیختگان و کسانی است که با زبان های خارجی آشنا هستند.

حجت الاسلام افشار گفت: همچنین همایش بعدی «طرح یاوران» است که به ازای هر ۱۰۰ نفر زائر تعداد ۱۲ زائر پیش بینی شده که در مجموع ۱۲۰ زائر انتخاب شده که توانایی دارند به سالمندان کمک کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همایش ویژه بانوان نیز در روز دهم اردیبهشت برگزار می شود و مسائل مبتلا به بانوان در یک همایش یک روزه تشریح می شود

حجت الاسلام افشار عنوان کرد : از زائران خانه خدا دعوت می کنیم حتما در این همایش های آموزشی شرکت کنند و مقدمات حج را بیاموزند و آداب آن را تمرین کنند تا اعمالشان را راحت تر انجام دهند

انتهای پیام /

 زائران از فرصت های معنوی در سرزمین وحی استفاده نمایند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha