سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
جلسه طلاب دامغان

حوزه/ مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت گفت: اگر دانش رفتارشناسی برای همه افراد لازم است، برای روحانیت واجب است، بلکه از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در جلسه طلاب و فضلای دامغانی مقیم قم که در ساختمان مجمع طلاب استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از دانش های مهمی که در روانشناسی و جامعه شناسی مورد توجه اندیشمندان قرار دارد و بر اساس این دانش، جامعه و مردم را شناسایی می کنند، دانش رفتارشناسی است که بسیار مهم است؛ مخصوصا افرادی که با مردم و جامعه سروکار دارند و باید برای تنظیم روابط اجتماعی به آن توجه نمایند.

وی ابراز داشت: ما طلاب و روحانیون یکی از اقشاری هستیم که مردمی می اندیشیم و مردمی فکر می کنیم و معتقدیم که باید با مردم حشر و نشر داشته باشیم و موفقیت های دنیایی و آخرتی خود را در گرو ارتباط خوب با مردم می دانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: اگر دانش رفتارشناسی برای همه افراد لازم است، برای روحانیت واجب است، بلکه از اوجب واجبات است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با تأکید بر اینکه روحانیت باید اندیشه های بزرگ داشته باشد، بیان داشت: اندیشه هر شخصی با رفتار او بررسی می شود؛ چراکه بازتاب تفکر یک فرد در رفتار او تجلی پیدا خواهد کرد و ما در برابر مردم در کوچه و خیابان نمره می گیریم و باید مراقب بود که نمره ما نمره مردودی نباشد؛ جامعه دائما در حال ارزیابی ماست و نسبت به کوچکترین رفتار، مورد ارزیابی قرار می گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار داشت: أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی فرمودند« المرءُ یُوزَنُ بقولِهِ و یُقَوَّمُ بفعلِهِ / انسان با گفتارش اندازه گیری می شود و با کردارش ارزش یابی».

وی ابراز داشت: اگر می خواهیم در جامعه تحول ایجاد نماییم، ابتدا باید در خودمان تحول ایجاد کرده و بدانیم جامعه متحول نخواهد شد؛ مگر اینکه درون آن متحول گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از راه های تأثیرگذاری در تبلیغ این است که با «عمل» شروع نماییم که اگر عمل درستی داشته باشیم، عمل دیگران اصلاح خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: ما خود را مدیون دامغان می دانیم و به منطقه خود علاقه مندیم و نسبت به وطن و خویشاوندان خود مسئولیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی اظهار داشت: دامغان شهری کویری است، اما شیرین است و استعدادها، توانمندی ها و ظرفیت های فراوانی دارد و رئیس جمهور محترم در سفر اخیر خود به استان سمنان، به شهر دامغان نیز تشریف برده و در میان مردم حضور پیدا کردند و قول هایی را برای بهبود وضعیت بهداشت و سلامت دامغان دادند.

وی ابراز داشت: در این سفر قول دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی دامغان از رئیس جمهور محترم گرفته شد که ان شاءالله در بهبود وضع بهداشت و سلامت مردم این شهرستان قطعا مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: همه ما باید برای پیشرفت دامغان قدمی برداریم و هر کدام از ما می توانیم گوشه ای از کار را برداریم.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت بیان داشت: ایمان و امید، دو کلیدواژه ای است که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید داشتند و ما باید برای تحقق آن تلاش نماییم.

رفتارشناسی برای روحانیت واجب است/ ارتباط با مردم رمز موفقیت است

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین خراسانی نژاد نماینده طلاب دامغان به ایراد سخن پرداخت و گفت: قریب به ۱۰۰ نفر از طلاب دامغانی مقیم قم در مراکز حوزوی مشغول به کار و ۲۰۰ نفر از آنان مشغول به تحصیل و تبلیغ می باشند.

وی اظهار کرد: ۲۵۶ نفر از طلاب دامغانی در جبهه های جنگ حضور داشتند که ۲۷ نفر از آنان به درجه رفیع شهادت رسیده اند و ۵ نفر نیز آزاده می باشند.

نماینده طلاب دامغان ابراز داشت: شهدای ما هرگز در مسیری که انتخاب کردند، تردید نکرده اند و تا آخرین لحظه ایستاده و مقاومت کرده اند و به عنوان مثال، شهید مهدی تراب‌أقدامی وقتی در عملیات مجروح می شود، لنگان لنگان مسیر را ادامه می دهد و بر نمی گردد و در ادامه عملیات بر اثر اصابت تیر به شهادت می رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha