یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
ابراهیمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: معلمان  بذر امیدواری را در میان دانش آموزان تزریق کنند و با نگاه مسئولانه آن ها را به علم آموزی و درس خواندن تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی، منتخب مجلس خبرگان رهبری هرمزگان امروز در آیین بزرگداشت مقام معلم که در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در متون دینی اسلامی معلم جایگاه بسیار بالای دارد تا جای که اولین معلم در هستی خود خداوند است.

وی افزود: خداوند در قرآن خود را معلم کتاب، حکمت و هر درسی را که بشر نمی‌داند و در جای دیگر معلم بیان « علمه بیان» می‌داند و جبرئیل امین نیز بعد از خداوند معلم تمام انبیا بوده است و تمام پیغمبران الهی نیز معلمان بشر در گیتی هستند.

منتخب خبرگان رهبری در هرمزگان با بیان اینکه خداوند پیامبر اسلام را الگوی تزکیه، دانستن کتاب و حکمت می داند. «هُوَ الَّذِی بَعَثَ فِی الْأُمِّیِّینَ رَسُولًا مِنْهُمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ»، بیان کرد: نبی مکرم اسلام رسالت خود را به عنوان معلم معرفی می کند و برای هدایت بشر تمام سعی و تلاش خود را به کار بسته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی گفت: پیامبر اسلام که مشمول دعای خدا و همه بندگان است «إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰٓئِکَتَهُۥ یُصَلُّونَ عَلَی ٱلنَّبِیِّۚ یَـٰٓأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَیۡهِ وَسَلِّمُواْ تَسۡلِیمًا» خداوند برای او ویژگی های را بیان می کند.

وی با بیان این که معلم خیّر خوبی‌ها را به دانش آموزان خود انتقال می دهد، عنوان کرد: معلم باید چهار ویژگی داشته باشد، کسی که خوب آموزش ببیند، عمل کند، به دیگران یاد دهد و در همه مراحل برای خدا باشد.

منتخب خبرگان رهبری در هرمزگان گفت: معلمان امید آفرینی در بین دانش آموزان را تکلیف خود بدانند و با نگاه مسئولانه این قشر را به درس خواندن و علم آموزی تشویق و ترغیب کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha