سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ |۱۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 21, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: مردم در طول هفته، ماه و حتی سال، یک بار هم برخی از مسئولین را در مساجد نمی بینند این واقعا زیبنده دولت انقلابی نیست از دولت انقلابی بیشتر از این انتظار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمد پُردل، امام جمعه شبانکاره ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) اظهار داشت: دختران و زنان مسلمان الگوی خود را کسی قرار بدهند که از همه جهات دارای اوصاف و خصائص بی نظیر و کامل باشد. حضرت معصومه (س) آن بانوی کامل و الگوی به تمام معنی برای زنان مسلمان است. ایشان عالمه، عاقله، عارفه، بصیره و مجاهده بودند.

وی با بیان اینکه شخصیت والای ایشان سبب شده که بعد از امام رضا(ع) برترین فرزند امام کاظم(ع) شناخته شوند، گفت: به همین جهت باید حضرت معصومه(س) را به عنوان الگو و اسوه بدانیم.

امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه حضور یکی دو درصدی مدیران و مسئولان بخش شبانکاره در نماز عبادی سیاسی جمعه زیبنده دولت انقلابی نیست، گفت: مسئول امور و صاحب‌منصب در نظام اسلامی مسأله‌اش فقط مواجهه با مردم نیست؛ اگر به خدا متصل نباشد، کار برای مردم، خدمت برای مردم، همان مسئولیت اصلی هم که دارد لنگ خواهد ماند.

وی بیان کرد: مردم عزیز و نمازگزاران از عدم حضور مدیران و کارمندان دولت انقلابی در نماز عبادی سیاسی جمعه گله مند هستند. مسئولین ما بدانند علاوه بر وظیفه اجتماعی و خدمت رسانی به مردم در قبال دین مردم هم مسئول هستند.

امام شبانکاره ادامه داد: وقتی مسئول نظام اسلامی و دولت انقلابی در بین مردم و در صفوف نماز های جمعه و جماعت نباشد مردم هم رغبت و میل حضور ندارند. این عدم حضور با فرمایش امام راحل که فرمودند نماز جمعه در رأس همه امور است سازگار نیست. مردم در طول هفته، ماه و حتی سال یک بار مسئولین را در مساجد نمی بینند این واقعا زیبنده دولت انقلابی نیست. از دولت انقلابی بیشتر از این انتظار می رود.امیدوار هستیم این رویه تغییر کند مسئولین و مدیران در بین مردم در مساجد و در نماز های جمعه و جماعت حضور داشته باشند.

حجت الاسلام پردل با اشاره به اینکه منطق اسلام این است که نباید تحت سلطه غیر بروید، افزود: ما نباید در مقابل آمریکا و اسرائیل و دیگر ابرقدرت‌ها که می‌خواهند منطقه را ببلعند، بی‌تفاوت باشیم. ما این پیشرفت و تمدنی را که دستمان پیش اجانب دراز باشد، نمی‌خواهیم.

وی ادامه داد: ما تمدنی را می‌خواهیم که بر پایه شرافت و انسانیت استوار باشد و بر این پایه، صلح را حفظ نماید. ابرقدرت‌ها می‌خواهند انسانیت انسان‌ها را تحت سلطه قرار دهند و ما و شما و هر مسلمانی مکلف است در مقابل آن‌ها بایستد و سازش نکند.

امام جمعه شبانکاره با گرامیداشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، عنوان کرد: باید از زبان و ادبیات فارسی به عنوان میراث فرهنگی و هویت ملی ایرانیان صیانت بشود. حفظ زبان فارسی یک وظیفه برای حفظ اصالت، هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی است؛ لذا تمام مردم، نهادها و مسوولان باید به پاسداری از این گنجینه ارزشمند (زبان فارسی) بپردازند و در مسیر ارتقای آن از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.

خطیب نماز جمعه شبانکاره با بیان اینکه حج امسال، حج برائت است، گفت: آنچه که امروز در غزه اتفاق می‌افتد، شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند و راه را نشان خواهد داد. امسال به مدد الهی، حج برائت، نقطه عطف بیداری اسلامی و جهانی در مواجهه با رژیمی تبدیل خواهد شد که روز به‌روز به مرگ و زوال نهایی خود نزدیک‌تر و حامیان آن هرلحظه نسبت به قبل، رسواتر می‌شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت حاضر امسال در حج به شدت آماده اقامه برائت علیه آمریکا و رژیم غاصب هستند و نه تنها در روز عرفه بلکه در همه ایام و جای جای مناسک حج ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را سر خواهند داد.

حجت‌الاسلام پردل با تبریک هفته بسیج سازندگی، خاطر نشان کرد: گروه‌های جهادی به فرامین رهبر معظم انقلاب عمل می کنند و در لبیک به امر ولی خود با تمام توان در مسائل ورود می‌کنند و خدمت می کنند. جا دارد از سرهنگ پاریاو مسئول بسیج سازندگی شهرستان دشتستان و گروه های جهادی منطقه خاصه گروه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی پایگاه بسیج صاحب الزمان عج شبانکاره به جهت میزبانی تشکر و قدردانی نمایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha