پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی، گفت: ما وارد هشتمین ماه جنگ غزه شده ایم و مردم فلسطین در محاصره قرار دارند و مقاومت ادامه دارد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در نجف اشرف ایراد شد، گفت: ما وارد هشتمین ماه جنگ غزه شده ایم و مردم فلسطین در محاصره قرار دارند و مقاومت ادامه دارد.

وی افزود: در ۱۴ می ۱۹۴۸، یعنی ۷۶ سال پیش، رژیم غاصب اسرائیل به رسمیت شناخته شد و امروز از حالت ثبات به حالت مرگ و از مرحله آغاز به پایان راه رسیده است.

امام جمعه نجف اشرف با بیان اینکه این نبرد و مقاومت نتایج متعددی داشته است، افزود: از جمله این نتایج، احیای وجدان انسانی در این جنگ نسل کشی انسان، احیای آگاهی اسلامی در جهان، بازگشت روحیه جهاد و فداکاری و آگاهی سیاسی است به گونه ای که نقاب دموکراسی و دروغ حقوق بشر و آزادی کنار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی تصریح کرد: مسئله فلسطین به کانون توجه و محور جنبش های سیاسی جهانی تبدیل شده است؛ زیرا امروز جهان به دو قسمت تقسیم شده و آغاز شکاف بزرگی بین رژیم اسرائیل و کشورهای حامی آن است.

وی ادامه داد: به زودی ما شاهد پایان رژیم اسرائیل خواهیم بود. امیدواریم که جهان به زودی شاهد ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه) و نماز خواندن حضرت عیسی مسیح (علیه السلام) پشت سر آن حضرت باشد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در اول ذی القعده اشاره کرد و گفت: از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است که « من زارها عارفا بحقها وجبت له الجنة» و این به این معنی است که زیارت آن حضرت باید با محبت و طاعت همراه باشد تا بهشت بر او واجب شود و این که آن حضرت شفیع او در دنیا و آخرت باشد.

وی اشاره کرد: ما وارد ماه حج شدیم به گونه ای که حجاج به زیارت بیت الله الحرام مشرف می شوند. دو ارتباط با خداوند متعال وجود دارد، اول ارتباطی عام که محدود به زمان و مکان نیست، چون "هر جا رو کنید، آنجا خداوند است"، دوم ارتباط خاص که مربوط به زمان و مکان ملاقات با خداوند متعال است و آن ماه حج و ماه رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در پایان به سالروز شهادت آیت الله شهید سید محمد محمدصادق صدر در چهارم ذی القعده سال ۱۴۱۹ هجری قمری که طی آن علمای دینی توسط رژیم صدام به شهادت رسیدند، اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha