پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
فضیلت علم

حوزه/ آشتیانی گفت: انسان به‌ وسیله علم پروردگار را خوب می‌شناسد و به‌ وسیله ادب بهتر خدا را بندگی می‌کند و بندگی با ادب، موجب قرب الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز نشست اخلاقی با موضوع فضیلت علم آموزی با سخنرانی خانم آشتیانی استاد مدرسه علمیه شهر اراک در مدرسه علمیه الزهرا(س) این شهر برگزار شد.

آشتیانی اظهار داشت: در حدیثی از حضرت رسول(ص) آمده است که، بر هر مسلمانی واجب است طلب علم، پس بطلبید علم را از جائی که مظنه آن را دارید و کسب کنید آن را از اهلش؛ به درستی که تعلیم گرفتن علم برای خدا حسنه است و طلب آن عبادت است و ذکر کردن آن با یکدیگر تسبیح پروردگار است و عمل کردن به آن جهاد در راه خداست و یاد دادن آن به کسی که نمی‌داند، تصدق کردن است و رسانیدن به اهلش تقرب به خداست، زیرا به وسیله علم مسائل حلال و حرام دانسته می‌شود.

وی افزود: توصیه به علم آموزی باید همراه با ادب باشد، طبق فرمایش امام علی(ع) که می‌فرمایند: «العلم و الادب ثمن نفسک، هر چقدر علم و دانش شما افزایش یابد، ادب شما بیشتر می گردد»، پس بها و ارزش شما نیز افزون خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، تصریح کرد: انسان به‌وسیله علم پروردگار را خوب می‌شناسد و به‌وسیله ادب بهتر خدا را بندگی می‌کند و بندگی با ادب، موجب قرب الهی است.

وی تصریح کرد: به‌کار بردن علم همراه با عمل و نیکی و خدمت به پدر و مادر، باعث برکت‌های علمی و معنوی انسان می‌شود.

آشتیانی علم را به میوه و افراد را به درخت تشبیه کرد و گفت: برخی درخت‌ها مثمر و برخی دیگر بی‌ثمر هستند و درختان مثمر نیز به دوگونه مرغوب و نامرغوب تقسیم می‌شوند، درخت مرغوب میوه مرغوب و درخت نامرغوب، میوه نامرغوب می‌دهد، اگر کسی به دنبال علم نرود، همانند درخت بی‌ثمر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha