پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بحران‌ها صرفا شامل سیل و زلزله و حوادث طبیعی نمی‌شود، از بی‌حجابی، بی‌اخلاقی و مفاسد اجتماعی به عنوان بخشی از بحران‌های جامعه نام برد و گفت: هلال احمر با کمال میل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار حوزه است و از روحانیت در این راستا کمک می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دومین گردهمایی مبلغان بشردوستی با حضور یک هزار نفر از طلاب و روحانیون «همیار هلال‌احمر» در سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم (ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) قم برگزار شد.

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر طی سخنانی در این همایش گفت: مطابق با اسناد بالادستیِ خدمت در هلال احمر بر روی آیات و روایات تاکید می‌شود و اهداف و ماموریت‌های این جمعیت نیز با مراجعه به آیات و روایات قابل تبیین است.

وی با اشاره به اینکه فرازهای دعای روزانه ماه مبارک رمضان ماموریت‌های هلال احمر را تبیین می‌کند، گفت: برای پیشرفت مالی و معنوی نیاز به دو بال ایمان و با خدا بودن و خدمت به مردم و با مردم بودن است که این دو در هلال احمر جایگاه دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر یکی از افتخارات این نهاد را همراهی روحانیت دینی در قالب و عنوان مبلغان بشردوستی دانست و گفت: ما این امر را در سطح صلیب سرخ جهانی اعلام نموده و به عنوان یک الگو معرفی می‌کنیم.

کولیوند با ارائه تعریفی از یک مبلغ دینی طراز گفت: یک مبلغ مومن همواره علم و اطلاعات خود را به روز می‌کند. دقت به آیات و روایات و علم و ایمان و یقین از ضروریات تبلیغ دینی است. مبلغ مومن صبر و حوصله داشته و اراده و قاطعیت دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه مبلغ مومن همانند حضرت ابراهیم (ع) صلابت و اراده پولادین دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب نیز از حضرت ابراهیم (ع) به عنوان یک الگو برای تبلیغ دینی یاد کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه حضرت ابراهیم (ع)، پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) علاوه بر تبلیغ امدادگری هم می‌کردند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی یک امدادگر درجه یک است. در زلزله طبس مردم به ایشان اعتماد داشتند ولی اهمیتی به شیر و خورشید نمی‌دادند.

کولیوند خاطرنشان کرد: بزرگان دین، طلاب، گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش و ... به صورت محکم و استوار در کنار هلال احمر ایستاده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بحران‌ها صرفا شامل سیل و زلزله و حوادث طبیعی نمی‌شود، از بی‌حجابی، بی‌اخلاقی و مفاسد اجتماعی به عنوان بخشی از بحران‌های جامعه نام برد و گفت: جمعیت هلال احمر با کمال میل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در کنار حوزه است و از روحانیت در این راستا کمک می‌خواهد.

کولیوند گفت: همانطور که در هنگام حوادث طبیعی نظیر سیل تلاش می‌کنیم املاح را از منزل خارج کنیم، در بحران‌های اجتماعی هم باید آسیب‌زدایی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان خاطرنشان کرد که امدادگران هلال احمر در راستای بیانیه گام دوم انقلاب و کمک به مردم هیچگاه احساس خستگی نخواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha