یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
تبریز

حوزه/ نشست تحلیلی بیانیه گام دوم در اجرای طرح ملی بینات با حضور حجت الاسلام غلامی در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا سلام الله علیها مرند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست تحلیلی بیانیه گام دوم در اجرای طرح ملی بینات با حضور حجت الاسلام غلامی استاد طرح ملی بینات در مدرسه علمیه تخصصی فاطمه الزهرا سلام الله علیها مرند برگزار شد.

حجت الاسلام غلامی به تشریح کلیات بیانیه گام دوم انقلاب و گفتمان‌سازی حرکت عمومی مردم و نحوه عملیاتی نمودن آن با هدف معرفی دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران برای حاضران در نشست علمی پرداخت.

در این نشست، استاد با مرور مؤلفه های بیانیه گام دوم و تاکید بر سخنان رهبری به تبیین بیانیه گام دوم پرداخت و افزود: برای رسیدن به تمدن اسلامی نیاز به حرکت عمومی داریم و پیاده روی اربعین یک حرکت تمدنی است که کل دنیا از آن خبرسازی می کند. حرکت عمومی با قیام جوان مومن متعهد انقلابی اتفاق می افتد و مردم بعدا می آیند این قیام با گفتمان سازی و ایجاد انگیزه توسط ذهن فعال و زبان گویا با حلقه های فعال که کنشگری آنها فعال بشود و سرعت می دهند تا سریعتر حرکت اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: بنا بر اقتضاء دین و جامعه امروز همراه با استفاده از فناوری های نوین لازم است به خانه، مساجد و مراکز تربیتی توجه گردد؛ از آنجایی که تلاش کردند و با تغییر ذائقه سبک زندگی ما رو تغییر دادند ما باید با تعهد و تقید تلاش کنیم دین را درست معرفی کنیم در این صورت است که به مصداق آیه شریفه(یدخلون فی دین الله افواجا) مردم فوج فوج وارد دین می شوند چرا که مسجد اولین نهاد هست که حل کننده مشکلات قضایی، تحصیلی، خانوادگی، وام و ... است.

حجت الاسلام غلامی در ادامه نشست، طلاب و اساتید را به مطالعه کتاب های حدیثی و روایی سفارش و تاکید کرد و با تحلیل و نکته سنجی علمی و پژوهشی می توان مطالب و موارد کاربردی را در فرهنگسازی علمی- رفتاری با آموزه های مستند اسلامی یافته و به اصلاح سبک زندگی و پاسخگوی سوالات و شبهات نسل نوجوان و جوان بود که نتیجه آن افزایش علم، وسعت بخشی به دامنه پژوهش و از همه مهمتر ثبات خانواده هاست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha