یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ اسماعیلی گفت: طبق آیه ۱۰۵ مائده، باید خودمان در جهت تقویت معارف دینی و بنیه‌های اعتقادی خودمان قدم برداریم و آن طور که شایسته است خودمان را بشناسیم و هستی و هویتمان را پیدا کنیم و کسی که جایگاه خود را بشناسد فریب دشمن را نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، نسرین اسماعیلی امروز در جلسه جمعی از دانش آموزان شهرستان شاهین دژ که در حوزه علمیه خواهران این شهرستان برگزار شد، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: باید به خودمان ببالیم و افتخار کنیم که روز ولادت حضرت معصومه(س) را به روز دختر نام گذاری کردند و حضرت معصومه (س) بانوی بزرگی است که سال‌ها قبل از ولادتش امام صادق(ع) به آمدن ایشان بشارت دادند و بیان داشتند که قم پیکر مطهر او را دربر خواهد گرفت و حرم اهل بیت(ع) خواهد شد.

وی ادامه داد: حضرت معصومه (س) در طول زندگیشان هیچ خطایی از ایشان سرنزد هیچ گناهی نکردند و روایت شده که هر کس حضرت را با شناخت جایگاه ایشان در شهر قم زیارت کند، خدای متعال بهشت را بر او واجب می‌کند و این نشان می‌دهد که حضرت چه جایگاهی در نزد خداوند دارند که مؤمنین مورد شفاعت شان واقع می‌شوند و لذا همه‌ دختران ما باید از ایشان الگو بگیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تأکید کرد: دختران هدیه الهی به جامعه هستند و نباید فریب شعارهای فریبنده و توخالی دشمنان را بخوریم، در زمان عرب جاهلیت، قبل از طلوع اسلام، دختران را زنده به گور می‌کردند، چون وجودشان را نحس می‌دانستند و ارزشی برای دختران و زنان قائل نبودند ولی با طلوع اسلام دختران ما هویت پیدا کردند، هستی پیدا کردند و روح حقیقی پیدا کردند.

وی گفت: باید حواسمان باشد که دشمن در این دوران جاهلیت مدرن می‌خواهد دوباره روح و روان و هویت و روح دختران ما را آشفته و لِه کند و از بین ببرد، می خواهد ما را به منجلاب و باتلاق گناه بکشد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: طبق آیه ۱۰۵ مائده، باید خودمان در جهت تقویت معارف دینی و بنیه‌های اعتقادی خودمان قدم برداریم و آن طور که شایسته است خودمان را بشناسیم و هستی و هویتمان را پیدا کنیم و لذا کسی که جایگاه خود را بشناسد فریب دشمن را نمی‌خورد.

وی با تأکید بر لزوم الگو گیری از ارتباط حضرت معصومه(س) با امام عصر خود، اظهار کرد: برای به دست آوردن رضایت قلب امام زمان(عج) و ائمه معصومین باید اخلاق و کردارمان با ولی جامعه یکی باشد و برای این امر باید هر روز اعمال و رفتار خود را مورد بررسی و حسابرسی قرار دهیم و انس و خلوت با ادعیه و امام عصر در این مسئله ما را یاری می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha