شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
تصاویر / رویداد ملی جوانی جمعیت

حوزه/ استاد حوزه گفت: آرایشی که امروز در زمینه جمعیت داریم آرایش جنگی نیست؛ زیرا نپذیرفتیم که سال‌ها است مورد حمله قرار گرفتیم و اکنون در وسط میدان جنگ و باتلاق قرار داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید عباس موسوی مطلق در رویداد ملی جوانی جمعیت (ویژه طلاب و مبلغین گروه های تبلیغی برادر و خواهر) که با عنوان «هر فرزند، هدیه ای از بهشت» پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، عنوان کرد: تشخیص ضرورت و اهمیت بحث جمعیت فهم زیادی می خواهد.

وی ادامه داد: آرایشی که امروز در زمینه جمعیت داریم آرایش جنگی نیست؛ زیرا نپذیرفتیم که سال‌ها است مورد حمله قرار گرفتیم و اکنون در وسط میدان جنگ و باتلاق قرار داریم.

استاد حوزه با بیان اینکه امیداواریم با این نشست‌ها بیداری حاصل شود، اظهار کرد: حضرت یوسف(ع) به مدت چهل سال حکومت کرد و زمانی که در آستانه وداع با دنیا بود بنی اسرائیل را جمع کرد و گفت اگر می خواهید در این مملکت (مصر) خدا پرستیده شود و شما متولیان این امر باشید باید سه کار را انجام دهید و این سه دستور حضرت یوسف به گونه‌ای است که گویی برای امروز ما بیان شده است.

وی با بیان اینکه اولین دستور حضرت یوسف (ع) حفظ وحدت و همدلی بود، گفت: قصص قرآنی و انبیا به اهمیت بحث وحدت تاکید کردند و این موضوع در طول تاریخ مورد توجه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق با بیان این نشر اخبار موعود دومین دستور حضرت یوسف (ع) بود، اضافه کرد: بشریت همواره سه موعود داشته است و هر پیامبر به سه موعود یعنی پیامبر بعد از خودش، پیامبر خاتم (ص) و مهدی موعود (عج) بشارت داده است.

وی بیان کرد: غرب سال‌ها قبل به این نتیجه رسیده است که باید به دو موضوع کربلا و مهدویت خدشه وارد کند و امروزه می بیینم که بیشترین خرافات و بحث‌ها در این زمینه است؛ زیرا دشمن روی آن تمرکز کرده است. غفلت از امام زمان (عج) سبب سقوط ما می‌شود.

استاد حوزه با اینکه حفظ جمعیت سومین مساله بود، تصریح کرد: علامه تهرانی در دهه ۷۰ کتابی را با عنوان کاهش جمعیت ضربه ای سهمگین بر پیکر مسلمین نوشتند در حالی که در آن دوره اوج شعار فرزند کمتر بود. ایشان بیان کردند کاهش جمعیت توطئه دشمن است.

وی اضافه کرد: خاخام یهودی در جمع زنان یهودی می گفت: اگر می‌خواهید آینده برای شما باشد و بهشت موعود را ببینید بر شما است که هر کدام هشت فرزند داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق ادامه داد: مرزهای اعتقادات را به گونه ای زده‌اند که برای تشویق متدین ها به فرزندآوری نیز باید در دو موضوع تربیت فرزند و مسائل اقتصادی آنان را توجیح کنیم. این یعنی ربوبیت و رزاقیت خداوند را زیر سوال بردند.

وی اضافه کرد: صهیونیست ها نقشه فرزند کمتر را برای بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای مسلمان طراحی کردند اما کشوری که بیشترین لبیک را به این امر گفته، ایران بوده است.

استاد حوزه با اشاره به اینکه طرح غربالگری یک کشتار جمعی و قتلگاه برای جنین‎ها است، بیان کرد: نمونه های بسیاری از کسانی که به طرح غربالگری توجه نکردند و فرزندان سالم به دنیا آوردند وجود دارد.

وی افزود: حفظ جمعیت، جهاد است و اگر برای این موضوع تبلیغ کنید جهاد است. برگزاری این جلسات برای این موضوع اگر بیشتر از جلسات اعتکاف نباشد کمتر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطلق تاکید کرد: اینکه جلسات و اجتماعاتی برگزار شود که به این موضوع مهم و حساس بپردازد فهم و درکی عمیق و دل پرسوز می خواهد و خداوند این مجاهدت را از همه برگزار کنندگان این جلسه قبول کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha