یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی، گفت: ما از دولت عراق که خواستار پایان مأموریت فرستاده سازمان ملل متحد در عراق تا پایان سال جاری است، قدردانی می کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: ما از دولت عراق که خواستار پایان مأموریت فرستاده سازمان ملل متحد در عراق تا پایان سال جاری است، قدردانی می کنیم.

وی افزود: ماموریت فرستاده سازمان ملل در عراق، ترویج صلح، آشتی ملی، امنیت و نظارت بر انتخابات پس از ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی عراق بود.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص انتخابات رئیس مجلس نمایندگان عراق گفت: چارچوب هماهنگی در خصوص حضور گسترده فردا در جلسه مجلس نمایندگان برای انتخاب رئیس مجلس بیانیه صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه بیان داشت: تبدیل "شعبه پنجم بازجویی" که محل شکنجه عراقی ها در دوران رژیم بعثی صدام بود، به موزه جنایات بعث، تصمیم درستی است و ما از دولت به خاطر این کار تشکر و قدردانی می کنیم.

وی در بخش پایان خطبه سیاسی گفت: تلاش اداره شهرداری نجف اشرف برای توسعه و بازسازی شهر قدیم و توسعه پالایشگاه نفت گام هایی است که شایسته تشکر و قدردانی است.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) پرداخت و گفت: بر اساس روایات اهل بیت (علیهم السلام)، زیارت امام رضا (علیه السلام) فضیلت دارد و این امام بزگوار (ع) در روز قیامت به زائر خویش پاداش می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha