سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ |۲۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 4, 2024
مدرسه علمیه مدینه‌العلم شهرضا

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا از راه اندازی سطح دو در این مدرسه خبرداد و گفت: در سال تحصیلی جدید نیز 60 طلبه پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید نعمت الله صالح، در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا، اظهار داشت: در سال 1360 با همت و فکر بلند مرحوم آیت‌الله حاج شیخ علی ممیز، زمینی در شهرضا به مساحت 70 هکتار برای حوزه علمیه تملیک و ساخته شد.

وی افزود: با تغییرات شهری اکنون این زمین  در ورودی شهر قرار گرفته است .

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا، با اشاره به اینکه مدرسه مدینه العلم صاحب الزمان با مساحتی حدود 13 هزار مترمربع در دو طبقه ساخته شده، گفت:  این مدرسه ظرفیت حدود 400 طلبه را داراست و به انواع امکانات درسی، رفاهی برای طلاب مجهز شده می باشد .

وی ادامه داد: نکته قابل توجه درباره این مدرسه آن است که هزینه ساخت آن به شکل عمده از کمک های مردمی تأمین و 90 درصد آن  بدین طریق تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و 10 درصد باقیمانده آن تا پایان سال 92 به اتمام خواهد رسید.

فارغ التحصیلی 700 طلبه از مدرسه

حجت الاسلام والمسلمین صالح، موقعیت جغرافیایی این مدرسه را منحصر به فرد دانست و با اشاره به عمده ترین فعالیت‌های این مدرسه تاکید کرد: این مرکز از زمان شکل گیری خدمات خوبی ارائه  کرده به گونه ای که تاکنون حدود 700 نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده و در حوزه های علمیه قم و دیگر شهرستان‌ها مشغول ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر هستند.

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا اضافه کرد:  ساخت 10 باب منزل مسکونی برای طلاب یکی از فعالیت های شاخص این مدرسه این است که اساتید غیربومی و طلاب متاهل از این منازل استفاده می کنند.

این استاد حوزه، با توجه به امکانات رفاهی این مرکز ابراز داشت: با توجه به وسعت خوب زمینی که در اختیار این حوزه قرار دارد، این مدرسه به امکاناتی چون فضای سبز، وسایل ورزشی، کتابخانه مجهز با 30 هزار کتاب برای طلاب و اساتید مطابق سیستم روز و موارد دیگر تجهیز شده است.

انتشار نخستین نشریه پژوهشی

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت های پژوهشی این مدرسه اشاره و تصریح کرد: معاونت پژوهش در راستای اقدامات خود اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی برای طلاب کرده است و در همین راستا  نخستین نشریه پژوهشی این مدرسه با عنوان سفیر پژوهش چاپ شده و در آینده نزدیک توزیع می شود.

مدیر مدرسه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا، با اشاره به فعالیت های سطح شهر این مرکز بیان داشت: با توجه به اینکه ساختمان مدرسه از طریق مردمی بنا شده است سعی داشته ایم هیچ گاه ارتباط مردم با مدرسه قطع نشود.

وی با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی از کارهای عمده مدرسه علمیه مدینة العلم است، اضافه کرد: عمده فعالیت های تبلیغی شهر با هدایت معاونت تبلیغ این مرکز توسط طلاب و اساتید مدینةالعلم انجام می شود و مساجد و مراکز آموزشی شهر و دانشگاههای  اطراف شهرضا نیز از وجود طلاب این مدرسه استفاده می کنند.

مدیرمدرسه علمیه مدینة العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معاونت آموزشی در این مدرسه فعالیت چشمگیری دارد، تصریح کرد: این معاونت در طول سال علاوه بر برگزاری سرفصل های سراسری در برگزاری کلاس ها، امتحانات، ارزیابی آموزشی طلاب، نظارت و هدایت روند آموزشی، برنامه های جانبی دیگری اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت آموزشی  این مدرسه در سطح برترین مدارس حوزوی است به طوری‌ که مورد توجه و عنایت حوزه علمیه قم می‌باشد اذعان داشت: وجود آیت الله نجفی قمشه ای برای تدریس درس اخلاق در این حوزه باعث افتخار ماست و در دیگر مراکز نیز بسیار تاثیرگذار بوده است به گونه ای که بسیار از طلاب شهرستان های کشور دیگر برای استفاده از درس اخلاق ایشان به این مدرسه می آیند و اردوهای تابستانی برخی مدارس مانند مدرسه حقانی قم هم در این مرکز برگزار می شود.

این استاد حوزه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پذیرش سالانه این مرکز گفت: این مدرسه ظرفیت بالایی دارد اما مسئولان مدرسه بنا را بر این گذاشته اند که مسایل کمی را فدای کیفیت نکنند و بر این مبنا در سال تحصیلی 92 - 93 حدود 50 نفر به این مرکز معرفی شدند که پس از مصاحبه 30 نفر در مقطع سیکل و دیپلم شدند.

پذیرش 60 طلبه در سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: برای سال تحصیلی 93 - 94 بنا داریم میزان پذیرش طلاب را دو برابر کرده به این معنا که 60 نفر از داوطلبان پذیرفته شده در آزمون ورودی پس از مصاحبه وارد حوزه شوند.

راه اندازی سطح 2

مدیر مدرسه علمیه مدینة‌العلم صاحب‌الزمان (عج) شهرضا اظهار داشت: در سال گذشته برای پایه اول تا ششم پذیرش داشتیم و 130 طلبه و 12 استاد در این مدرسه مشغول تحصیل و تدریس شدند و برای سال آینده تقاضای ایجاد سطح دو را داشتیم که مرکز مدیریت حوزه علمیه قم با این درخواست موافقت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صالح، با اشاره به اینکه مدرسه مدینة العلم صاحب الزمان (عج) با تمام مدارس  علمیه شهرستان های اصفهان ارتباط دارد، گفت: امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به این مرکز داشته و با کمک و راهنمایی مدیران در مرکز مدیریت، مدرسه مدینه العلم صاحب الزمان(ع) به عنوان یکی از مراکز برتر سطح کشور برگزیده شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha