یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
آیت الله العظمی نوری

امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را مقدمه قیام حضرت ولی عصر(عج) می دانستند و در واقع مباهله امام (ره) با قدرت های بزرگ دنیا سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اقشار مختلف شهر قم، با اشاره به نقش قیام 19 دی در تحقق انقلاب اسلامی، اظهار داشتند: 19 دی جایگاه والایی در تاریخ انقلاب دارد و روزی است که چراغ انقلاب اسلامی فروزان شد.

ایشان، 19 دی را روز بصیرت مردم قم اعم از علما و دیگر اقشار دانسته و تصریح کردند: امام خمینی(ره) در سخنرانی های خود با محوریت قرار دادن آیه« قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى » قیام علیه طاغوت را آغاز کردند.

معظم له، درباره رابطه امام خمینی(ره) و آیت الله العظمی بروجردی(ره) گفتند: حضرت آیت الله بروجردی(ره) بسیاری از مسائل سیاسی روز را به امام(ره) ارجاع می دادند و بین این دو بزرگوار انس و الفت خاصی وجود داشت.

معظم له در ادامه با اشاره به مسئله کاپیتولاسیون و آغاز قیام در سال 42، ابراز داشتند: عمال رژیم پهلوی 17دی که مصادف با روز کشف حجاب بود را جشن می گرفتند و نظیر چنین ایامی در طول سال اندک نبود.

این مرجع تقلید، مقاله منتشر شده در روزنامه اطلاعات را جرقه قیام 19 دی قم دانسته و یادآور شدند: جرقه قیام 19 دی از مقاله استعمار سرخ و سیاه که در روزنامه اطلاعات منتشر گردید، شروع شد و در پی آن مردم شهرهای تبریز و یزد نیز علیه رژیم به پا خاستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی درباره اثرات انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کردند: تمام جنبش های مستضعفان علیه مستکبران در تمام جهان نشأت گرفته از انقلاب بیدارگر ایران است.

معظم له در پایان تاکید کرد: امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را مقدمه قیام حضرت ولی عصر(عج) می دانستند و در واقع مباهله امام (ره) با قدرت های بزرگ دنیا سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha