یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
کد خبر: 214217
۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۸

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: مواظب باشیم که در زندگی روزمره، هدف و مأموریت اصلی را گم نکنیم و بدانیم که باید همیشه در راه شهدا گام برداریم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام جوشقانیان شب گذشته در مراسم یادواره شهداء مدرسه علمیه حقانی که در سالن همایش های این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: از صدر اسلام تا کنون مردم به سه دسته ولایت مدار، ولایت گریز و ولایت ستیز تقسیم شده‌اند.

مدیر موسسه فرهنگی روایت سیره شهدا ادامه داد: عده‌ای به دلیل این که ولایت‌مداری برای آنان هزینه دارد، جزء ولایت گریزانند.

وی اضافه کرد: بیشترین ضربه ای که اسلام در طول تاریخ خورده است، به واسطه دنیاطلبی ولایت‌گریزان بوده است، آنان به دلیل حب دنیا در اکثر مواقع مانند دعوت کوفیان از امام حسین(علیه‌السلام)، پشت سر امام خود را خالی کرده اند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که ولایت گریزان همیشه در راه ولایت ستیزان بوده اند، تصریح کرد: اگر ولایت گریزان صحنه را خالی کنند، قطعا ولایت ستیزان سود اصلی را در این امر خواهند برد.

وی به بیان شیوه برخورد دشمنان از ابتدای تاریخ با دین اسلام، اشاره کرد و گفت:دشمن، ابتدا با شیوه اعتراض جلو می آید، اگر موفق نشد معارضه و مقابله می کند و در نهایت اگر بازهم موفق نشدند، در ظاهر خود را تسلیم می‌کند و بعد منافقانه به جنگ بر‌می‌خیزد و ارزش ها و فرهنگ ها را هدف قرار می دهد.

این استاد حوزه افزود: این سه شیوه در تمامی دوران ها چه دوران پیامبر اسلام(ص)، چه بعد از رحلت ایشان و چه در زمان انقلاب اسلامی ایران، تاکتیک اصلی دشمنان بوده است.

وی با اشاره به نقشه های دشمنان در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران، گفت: دشمن درک کرده است که سه اصل عاشورا، انتظار فرج و ولایت نگاه دارنده نظام است و به این نتیجه رسیده که اگر بتوانند ولایت را هدف قرار دهند، آن دو مورد دیگر هم از بین خواهند رفت و روی این موضوع هم بسیار کار کرده اند.

مدیر موسسه فرهنگی روایت سیره شهداء تاکید کرد: دشمن هیچ گاه از دشمنی خود دست بر نمی دارد، بنابراین ما هم نباید هیچ گاه از دسیسه های آنها غافل شویم.

وی با بیان این که آن چیزی که ما را از رسیدن به ارزش ها باز می دارد، دنیا طلبی است، اظهار داشت: آن‌هایی که در فتنه های اخیر زمین خوردند، به دلیل دوری از قطب نمای ولایت فقیه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha