چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 215894
۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۶

معاون اداري مالي و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خيريه گفت: پژوهش درباره وقف و تعامل بین بخش فقهي و حقوقي با فعالان عرصه‌هاي اجتماعي و اقتصادي بر غناي وقف مي‌افزايد و سبب تحولی كارآمد و تاثير‌گذار در این عرصه می‌شود.

دكتر رياحي، در حاشیه دفاع از پایان‌نامه آقای حسن درجی از طلاب مدرسه عالی نواب پیرامون وقف به خبرنگار مرکز خبر حوزه،‌ گفت: با توجه به اینکه موقوفات، پديده‌اي مبتني بر نيات می‌باشد و قرار است درآمدهای حاصل از آن برای پرچمداران ديني هزینه شود؛ بنابراین حضور طلاب جهت پژوهش در اين عرصه، تاثيرگذار است.

وي در ادامه به فعاليت طلاب در مدرسه علميه نواب مشهد اشاره كرد و اظهار داشت: اين مدرسه علمیه به دليل برنامه‌ريزي منظم، ويژگي‌هایی دارد که آن را در میان مدارس دیگر متفاوت ساخته است.

ریاحی در تبیین ویژگی‌های این پایان‌نامه گفت: استفاده از منابع  غنی و استدال‌های فقهی و حقوقی، مراجعه به  برخی منابع  کاربردی، استفاده از نظر کارشناسان و...، از  ویژگی‌های این گونه پایان‌نامه‌ها است.

وی افزود: مسائلی که در این پایان‌نامه با موضوع تغییر کابردی و وضعیت موقوفات آن آورده شده بود، برای احیا و بهره‌وری آن در عملکرد مدیران مؤثر است.

معاون اداري مالي و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خيريه به ارتباط اين مدرسه با اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي اشاره و تصريح كرد: مدرسه عالي نواب با پیشینه و توانایی‌هایی که دارد، در گسترش فرهنگ وقف می‌تواند مؤثر باشد و این سازمان را یاری رساند.

وي از آمادگي اين سازمان براي حمايت از پژوهشگران حوزوی خبر داد و گفت: نبايد وقف را منحصر در زمين و اراضي نمود، بلكه با توجه به مسائل جديد دنيا و با بهره‌مندی از مباني فقهي در مسائل اقتصادي به ويژه اقتصاد اسلامي، می‌توان قلمرو جدید وقف را شناسایی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha