چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

تخریب روحانیت و از میدان خارج کردن آنها، بزرگترین گناه و خیانت به نظام اسلامی است، چون اساس نظام روحانیت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، یکی از فضلای حوزه در مراسم ارتحال آیت الله شیخ حسین شهرستانی از علمای سبزوار که از سوی طلاب و فضلای سبزواری مقیم قم در مسجد تولیت  این شهر برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی به خاطروجود علما ، فقها و روحانیت باقی مانده است و اگر روحانیت نبود، تشیع محو می‌گردید.

حجت الاسلام رحمانی به برخی راه های تهاجم دشمنان اشاره کرده و بیان داشت: رواج بی حجابی و بی بندوباری، انحرافات مادی و اخلاقی،کینه توزی، تفرقه مذهبی و قومی، قدرت طلبی، ایجاد بد بینی نسبت به روحانیت، تضعیف شخصیت های نظام و جاسوس پروری از راه های نفوذ دشمنان به شمار می‌رود.

سخنران این مراسم ادامه داد: عالمان دینی در عرصه مبارزه با تهاجم فرهنگی واعتقادی دشمنان نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

حجت الاسلام رحمانی با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع) به فضیلت عالم مومن اشاره کرد و بیان داشت: وقتی فقهیی فوت می کند، فرشتگان عالم بر او گریه می کنند و زمین برایش استغفار می کند و درهای آسمان به رویش باز می شود، البته با فوت او رخنه ای در اسلام بوجود می آید که هیچ چیزی جای آن را نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان دین اسلام به تبیین این حدیث شریف پرداخته و گفت: با یک محاسبه جزئی به دست می آید که استکبار جهانی تمام تلاش خود را برای تضعیف دین و تشیع انجام می دهد و از راه های گوناگونی با نظام، انقلاب و تشیع در حال مبارزه است.

سخنران این مراسم در ادامه به برخی خصوصیات اخلاقی آن عالم فقید اشاره کرده و اظهارداشت: ایشان استادی مخلص، فداکار، متواضع و تمام وجودش وقف تبلیغ دین بود؛ به گونه‌ای که گفتارش گویای دین، رفتارش کاشف از حقیقت دین و اعمالش در صراط مستقیم قرار داشت.

حجت الاسلام رحمانی افزود: مرحوم شهرستانی با آن همه عظمت، پای سخنرانی طلاب جوان می نشست و با دقت به سخنان آنان گوش می داد و به آنها کمک می کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha