چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

اعضای برگزار کننده ستاد کنگره شهید آیت‌الله دکتر مفتح با آیت‌الله العظمی نوری همدانی دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با اشاره به نقش دانشمندان اسلام در دفاع از مبانی دینی اظهار داشتند: امروز اسلام نیازمند فریادگرانی است که ندا و پیام اسلام را به گوش دنیا برسانند و در مسیر تبلیغ و آگاهی بخشی به جهانیان تلاش کنند.

معظم‌له افزودند: از مهمترین وظایف ستاد کنگره شهید مفتح، فریادگری و بازگویی مظلومیت اهل بیت(ع) است.

ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اعطای نشان از سوی ملکه انگلیس به سلمان رشدی آن را در راستای مبارزه علنی با اسلام ارزیابی نمودند و تصریح کردند: دشمنان به تدریج دامنه تهاجم فرهنگی و نبرد با معارف اسلامی را گسترش می دهند و مقابله با این امر نیازمند حفظ هوشیاری و وحدت اسلامی است.

این مرجع تقلید، با اشاره به فرازهایی از تاریخ اسلام به تبیین جایگاه خلافت و امامت از دیدگاه اسلام پرداختند و عنوان کردند: خلافت و ولایت اهل بیت(ع) جریانی صرفا تاریخی نبوده است که در همان سال های اولی اسلام به فراموشی سپرده شود، بلکه ریشه در عمق تاریخ دارد و تا ابد ادامه خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام رازینی دبیر ستاد برگزاری کنگره شهید مفتح با ارائه گزارشی از فعالیت های اولیه کنگره شهید مفتح گفت: این کنگره تلاش می کند مفاخر علمی و ذخائر معنوی و توانمندی های منطقه رزن، زادگاه شهید مفتح را جمع آوری و به جامعه علمی جهان معرفی کند.

وی افزود: منطقه رزن جایگاه ویژه ای در شکل گیری انقلاب اسلامی دارد و قصد داریم یاد بزرگان و چهارصد شهید این منطقه را احیاء کنیم.

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha