دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024

رهبر شیعیان پاکستان گفت: دولت پاکستان هیچ اقدامی برای اتحاد نکرده است و گروه هایی که برای فرقه گرایی تأسیس شدند از سوی عناصری که در دولت وجود داشتند، تحریک می شدند.

علامه سید ساجد علی نقوی در گفتگو با مرکز خبر حوزه، با اشاره به نامگذاری امسال به نام اتحاد ملی و انسجام اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: امام خمینی(ره) تأکید داشتند: که اگر امت اسلامی با هر مشکلی مواجه شود، ناشی از تفرقه است و مقام معظم رهبری نیز در چنین شرایط حساسی، مردم را متوجه ساختند که برای انسجام اسلامی بیشتر کوشش کنند چون دشمنان اسلام می خواهند با ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی، اهداف خود را پیش ببرند.

وی تشکیل مجلس عمل متحد را از اقدامات انجام گرفته در راستای وحدت برشمرد و گفت: در پی این اقدامات، فعالیت ها در خصوص تکفیر و دیگر کارهای افراط گرایانه به شدت کاهش یافت.

رهبر شیعیان پاکستان با اشاره به فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در پاکستان گفت: ما امروز به مبلغان بیشتری احتیاج داریم که به مردم آگاهی بدهند، زیرا توطئه ای در حال انجام است که می خواهد شیعیان را دچار انحراف فکری و به خرافات وارد کند.

وی افزود: وحدت تشیع در پاکستان قدرتی به وجود آورده که مایه قوت اسلامی است و لذا از نهادهای حوزوی که به تربیت مبلغ اشتغال دارند توقع داریم ما را در این زمینه یاری کنند.

علامه سید ساجد علی نقوی به فعالیت مطبوعات و پایگاه های اطلاع رسانی شیعی در پاکستان اشاره کرد و گفت: باید این رسانه ها با علم و آگاهی بیشتر از تشیع تقویت شوند و هم اکنون بدنبال راه اندازی شبکه تلویزیونی هستیم.

وی در خصوص دستیابی ایران به فناوری هسته ای و کارشنکی های غرب در این زمینه گفت: فناوری هسته ای حق ملت ایران است و هیچ ملتی حق جلوگیری و ایجاد مانع را ندارد و عملکرد آمریکا، تجاوز آشکار به حقوق ملت ایران و نفی صریح شعار دموکراسی است.

رهبر شیعیان پاکستان خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، جهش بزرگی در شیعیان جهان به وجود آمد و علاقه به تحصیل علوم اهل بیت(ع) در آنها بیشتر شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha