دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024

نماینده ولی فقیه و رهبر شیعیان پاکستان عوامل مزدور و خود باخته را مهمترین عامل تفرقه در جهان اسلام دانست.

وی در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، عناصر مزدور و خود باخته را ترویج دهنده اختلاف و دو دستگی دانست و افزود: این مزدوران با دروغ گوئی و فرافکنی تعاملات سازنده شیعه و سنی را به تفرقه تبدیل کرد و از آب گل آلود ماهی می گیرند.

علامه سید ساجد علی نقوی با بیان اینکه دیگر فضای تکفیر در پاکستان وجود ندارد خاطرنشان کرد: در حالیکه در گذشته دیوار نویسی، تظاهرات و انتشار نشریات بر علیه تشیع رایج بود امروز خبری از این فعالیت ها نیست.

رهبری شیعیان پاکستان بر خنثی کردن توطئه های دشمنان تأکید کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد تفرقه و اختلاف موجب تسلط دوباره استعمار بر پاکستان شود.

این اندیشمند اسلامی، کوشش مقام معظم رهبری در جهت تحقق انسجام اسلامی را ستودنی دانست و گفت: انقلاب اسلامی همواره در جهت اتحاد جهان اسلام حرکت کرده و هزینه زیادی در این زمینه پرداخت کرده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) تمام تلاش خود را برای متحد کردن مسلمانان به کار برد و حتی در آخرین ملاقات من با ایشان قبل از وفاتشان به شدت به وحدت و همدلی تأکیدکردند.

رهبر شیعیان پاکستان تبلیغ اصولی و آگاهانه را از راهکارهای افزایش اتحاد برشمرد و گفت: روحانیت باید ظرفیت مردم را افزایش دهد تا با تحریک دشمن متحرک نشوند.

علامه سید ساجد علی نقوی افزود: اگر روزی شیعیان در پاکستان به قدرت برسند با همکاری سایر مذاهب وحدت را عملی خواهند کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رابطه میان علمای پاکستان را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: علمای شیعه و سنی پاکستان هر هفته با یکدیگر جلسه مشترکی داشته و وقایع جهان اسلام را تحلیل و بررسی می کنند.

وی با اشاره به شرایط کنونی پاکستان و وضعیت گروه های تندرو خاطرنشان کرد: در ابتدای شکل گیری وهابیت به شدت با آن به مقابله پرداختیم، اما متأسفانه به نتیجه ای نرسیدیم و امروز مجبور هستیم از راه مناظره با آنان تعامل داشته باشیم.

علامه سید ساجد علی نقوی افزود: سیاست درگیری در شرایط کنونی نمی تواند مشکل وهابیت را حل کند، اما بالاخره، باید وهابیت ریشه کن شود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha