یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر تلاش کنیم که روش و سیره پیامبر احیاء شود و نور قرآن را به دنیا برسانیم، پیشرفتی که اسلام در نیم قرن اول ظهور خود داشت احیاء می شود و دنیا را دگرگون می کند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در گردهمایی ائمه جماعات مدارس استان قم با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت های عظیم حوزه در برنامه های تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش گفت: حرکت جدی که در این زمینه در حوزه علمیه ایجاد شده است می تواند اهداف مقام معظم رهبری را در زدودن مظلومیت از چهره فرهنگ اسلامی به ویژه در مدارس تحقق بخشد.

معاون تهذیب و اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به گرایش روز افزون جوانان به اسلام و مکتب تشیع گفت: بعد از پیروزی حزب الله در لبنان، هیچ خانه ای در مکه و مدینه نیست، مگر اینکه جوانی با الهام از آموزه های مکتب تشیع به این حقیقت گرایش پیدا کرده و این نشان دهنده تأثیر انقلاب است و به همین دلیل، دشمنان کینه های خود را علیه تشیع شدت بخشیده اند و نسل جوان را هدف قرار داده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی، رسالت خطیر حوزه‌های علمیه را آگاهی بخشی به جوانان در مدارس و دبیرستان ها دانست و گفت: حوزویان باید با اطلاع رسانی بجا و به موقع شبهات را دفع کنند.

وی افزود: اگر در مقاطع مختلف تحصیلی، ذهن جوانان را روشن کنیم و با آموزه های اصیل و ناب اسلامی آشنا کنیم، بزرگترین کار تربیتی را انجام داده ایم.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha