یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024

فضلا و طلاب 12 ملیت غیر ایرانی و نیز شرکت کنندگان در دهمین جشنواره فرهنگی و ورزشی پیشگامان بسیج دانش‌آموزی، صبح امروز با آیت‌الله العظمی نوری همدانی دیدار نمودند.

به گزارش مرکز خبر حوزه, آیت‌الله العظمی نوری همدانی، با اشاره به ویژگی‌های جهاد اسلامی از دیدگاه پیامبر اعظم (ص) اظهار داشتند: جنگ‌هایی که توسط مستکبرین در دنیا ایجاد می‌شود، برای استعمار و به استضعاف کشیدن ملت‌ها و غارت منابع و ثروت‌های آنان است.

معظم‌له، انگیزه و هدف در جهاد اسلامی را با نبردهای غیر اسلامی متفاوت برشمرده و با استناد به روایات و متون اسلامی تصریح کردند: بر اساس تفکر اسلامی، اولین گام جهاد، باید فی سبیل‌الله باشد که در این صورت نبرد ارزش می‌یابد و چنین تفکری انسان مؤمن را در زمرة جهادگران واقعی قرار می‌دهد، پس نباید فراموش کرد که چنین جهادی باید به قصد عزت اسلام انجام پذیرد، زیرا بدترین نوع مرگ پذیرش ذلت است.

ایشان، با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین، حمایت از آنان را بر همگان لازم دانسته و افزودند: نبرد حزب‌الله، جهاد اسلامی است، دشمنان با هدف تسلط بر کشورهای اسلامی علاوه بر اینکه کشوری جعلی بنام اسرائیل را در قلب دنیای اسلام تأسیس نمودند، همواره مانع از دستیابی کشورهای اسلامی به فن‌آوری و تکنولوژی شده‌اند و در این راستا با تهاجم فرهنگی سعی در از بین بردن نیروی‌های خلاق جوامع اسلامی دارند.  اما در کنار جهاد و مبارزه حزب‌الله، حمایت از احیاء تفکر اسلامی در دنیا می‌باشد و لازم است مردم در مراسم معنوی اعتکاف برای پیروزی مقاومت اسلامی دعا ‌کنند.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پایان، تحصیل علوم اسلامی را برای جوانان بسیار مهم ارزیابی نموده و تأکید کردند: گام اول در تحصیل علوم اسلامی اخلاص و اطاعت پروردگار متعال است و جدیت در یادگیری باعث موفقیت روز افزون می‌گردد، لذا شما طالبین علوم اسلامی، قدرت و توانمندی پاسخ به شبهات را در خود ایجاد نمایید و به عنوان سفیر و منادی اسلام، سعی در گسترش معارف اهل بیت علیهم‌السلام داشته باشید.           

 


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha