یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024

آیت‌الله‌العظمی سبحانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی علامه بلاغی، از وی بعنوان یک شخصیت بزرگ اسلامی و شیعی نام برده و اظهار داشتند: مرحوم بلاغی از جمله معدود عالمان بزرگ شیعه در قرن 14هجری بود که با منطق و استدلال از اسلام و تشیع دفاع کرد.

معظم له افزودند: علامه بلاغی در ابعاد مختلف کلامی، تفسیری، فقهی یک مجتهد به تمام معنا بود.

ایشان با اشاره به مبارزات فقیه عالیقدر و پاسخ های وی به شبهات یهود و مسیحیت و وهابیون گفتند: ایشان فردی بود که برای دفاع از اسلام و تشیع از نجف به سامرا رفت و در انجا  زبان عبری را آموخت تا به شبهات یهودیان پاسخ گوید و یا در پاسخ به کتاب هاشم العربی که مسیحیان  با زبان و ادبیات نا مناسبی نسبت به دین و قرآن مطالبی را نوشته بودند کتاب ارزشمند الرحله المدرسیه را به تنهایی نگارش نمود ویا در پاسخ به وهابیون نیز دو اثر را به رشته تحریر در آورد.

آیت‌الله‌العظمی سبحانی آثار علامه بلاغی را حاکی از علاقه او به دفاع از دین دانسته و تصریح کردند: آن مرحوم انسانی، جامع و محقق بود، چنانچه تفسیر قرآنی آلاءالرحمن وی برای ما یک گوهر گرانبهاست و ای کاش عمرش کفاف می داد تا انرا  به پایان برساند.

رئیس مؤسسه امام صادق(ع) در پایان با قدردانی از برگزار کنندگان کنگره بین المللی علامه بلاغی افزودند:  چاپ موسوعه بلاغی سبب آشنایی دیگران با گوهرهای شیعه در قرون اخیر  خواهد بود.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص برگزاری این کنگره توضیحاتی را ارایه داد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha