یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024

مدیر داخلی مدرسه علمیه قوام شیراز گفت: 120 طلبه در این مدرسه به تحصیل علوم دینی و معارف اسلامی اشتغال دارند که بیش از نیمی از آنها تحت پوشش برنامه‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیداسماعیل قوامی در حاشیه برگزاری اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز به خبرنگار مرکز خبر حوزه گفت: از سال 76 همکاری خود را با مرکز مدیریت حوزه علمیه قم آغاز کرده‌ایم و پایه‌های 1تا6 در این مدرسه به طور رسمی تدریس می‌شود و موافقت ضمنی تدریس پایه‌های بالاتر را نیز اخذ کرده‌ایم، ولی به علت کمبود اساتید مجرب، تدریس این پایه‌ها هنوز تحقق نیافته است.

وی ادامه داد: آموزش سخنرانی و منبر، آموزش رایانه، ادیان و فرق از دیگر فعالیت‌های علمی طلاب این مدرسه است، ولی اکتفا به این مقدار کافی نیست و نیازمند ایجاد و گسترش نشاط علمی در بین طلاب هستیم.

حجت‌الاسلام قوامی توجه به امر پژوهش را از دیگر برنامه‌های طلاب برشمرد و گفت: طلاب در راستای غنا بخشی به فرهنگ تحقیق و پژوهش از تجربیات و راهنمایی‌های عالمان صاحب تألیف و مجرب بهره‌مند می‌شوند.

وی تبلیغ، تدریس و تحقیق را سه محور زندگی علمی طلاب نام برد و عنوان کرد: این سه عنصر جزء لاینفک ذی‌طلبگی است و طلاب در ایام تبلیغی با همکاری سازمان اوقاف و سایر ارگان‌ها با حضور در مناطق مختلف به رسالت تبلیغی خود می‌پردازند.

گفتنی است تأسیس مدرسه علمیه قوام شیراز به بیش از یک قرن قبل باز می‌گردد و در این مدت عالمان بسیاری چون شهید دستغیب در آن تحصیل کرده‌‌اند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha