چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ |۲۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 5, 2024

منشور شرافتمندانه میان علمای شیعه و سنی مذهب عراق در ده بند، با هدف تقویت همبستگی و اتحاد شیعیان و اهل سنت این کشور، توسط علمای برجسته مسلمان شیعه و سنی عراق 28 مهر ماه همزمان با روز جهانی قدس در مسجدالحرام امضاء می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه, در این نشست که به ابتکار سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و اتحادیه جهانی مسلمانان 27 و 28 مهر ماه برگزار می‌شود، رهبران مطرح شیعه و سنی کشور عراق در مکه مکرمه گردهم می‌آیند تا سند مکه مکرمه را با هدف جلوگیری از ریخته شدن خون مسلمانان در عراق اعلام کنند.

در پیش نویس این پیمان شرافتمندانه، بر جلوگیری از تجاوز به حقوق یکدیگر، اموال و اعراض مسلمانان و توقف کشتار گروه‌های مسلمان شیعه و سنی تأکید شده است.

در بند دیگر این پیش‌نویس، از جلوگیری از تجاوز به اماکن مقدس، مساجد و حسینیه‌ها و احترام به استقلال عراق و همکاری مشترک برای اخراج اشغالگران تصریح شده است.

آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع در این نشست حضور دارد و آیت‌الله العظمی سیستانی نیز با ارسال نامه‌ای به سازمان کنفرانس اسلامی از سند کنفرانس مکه حمایت و عراقی‌ها را به پایبندی آن دعوت کرده است.   


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha