چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

همایش سیدجمال‌الدین حسینی اسدآبادی با حضور صاحب‌نظران حوزه دین و فرهنگ و نخبگان جهان عرب از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همکاری دانشگاه قطر و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی 19 اسفند در قطر برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله تسخیری دبیر کل مجمع به همراه هیأت عالی رتبه علمی و فرهنگی با حضور در این همایش درباره طرح مرحوم سیدجمال‌الدین اسدآبادی در زمینه وحدت و بیداری اسلامی سخنرانی می‌کند.

شناخت و بررسی راهکارهای نظری و عملی اتحاد اسلامی و بحران هویت اسلامی از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و عقب ماندگی مسلمانان از کاروان علوم تمدن جدید و پیام‌های سیدجمال‌الدین برای امت اسلامی، دیگر موضوعات مورد بحث شرکت کنندگان همایش فوق را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است با توجه به اینکه عصر سیدجمال‌الدین حسینی معروف به اسدآبادی، هنگامه بروز بحران هویتی مسلمانان بود، از این جهت چالش‌هایی را فرا روی امت اسلامی قرار می‌داد که حرکت سیدجمال‌الدین پاسخی به ضرورت موجود بود، از این رو همایش مذکور در راستای دغدغه‌ها و آرمان‌های سیدجمال‌الدین که همچنان نیاز مبرم زمانه ما است، در دوحه قطر برگزار خواهد شد.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha