چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024

نایب رئیس شورای اسلامی کشور گامبیا گفت: امام خمینی (ره) در تمام نفوس مردم جهان نفوذ کرد و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان به او عشق می ورزند.

عثمان محمد جاه در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه تصریح کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی جامع الاطراف است که شناخت وی براحتی امکان پذیر نیست.
وی افزود: امام خمینی یک معجزه الهی بود و قوت بالای روحی او موجب شد تا بر روی جهانیان تاثیر بگذارد.
نایب رئیس شورای اسلامی گامبیا خاطر نشان کرد: امام خمینی مصلحی اندیشمند و از خانواده اهل بیت (ع)بود و خداوندبه او قوت ایمان و توان دعوت عمومی به آموزهای اسلامی اعطا کرد.
وی با بیان اینکه مردم به طور طبیعی خیر و نیکی را دوست دارند گفت: مردم جهان در شخصیت امام خمینی (ره) چیزی جز ایمان به خدا و اصلاح امور جوامع اسلامی ندیدند.
عثمان محمد جاه یادآور شد: امام خمینی با تکیه بر اراده الهی تمام مناسبات و تحلیل ها را بر هم زد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تمام گروه ها و صنف های سیاسی، تجاری و فرهنگی و نیز دانشجویان بانوان و قشرهای مختلف نفوذ کرد.
وی با بیان اینکه امام خمینی دنبال اجرای شعائر الهی در جوامع اسلامی بود گفت: امام خمینی با تشکیل جمهوری اسلامی ایران پرچم حکومت اسلامی را با افتخار در دنیا به اهتزاز در آورد و موج اسلامگرایی را در دنیا ایجاد کرد.
نایب رئیس شورای اسلامی گامبیا بابیان اینکه امام خمینی در تشکیل حکومت اسلامی از سیره رسول الله پیروی کرد بیان داشت: پیامبر اسلام نخستین شخصی است که به همه ما آموخت اسلام دین سیاست و حکومت داری است و خود نیز این اندیشه را عملی ساخت.
وی به اقدامات انجام شده در ایران برای ایجاد همگرایی و وحدت اسلامی اشاره و تصریح کرد: این اقدامات ازنتایج افکار امام خمینی (ره) است که تاکید داشت مسلمانان علیرغم اختلافات مذهبی قومی و قبیله ای باید برای رسیدن به راهبردهای مشترک در مواجهه با دشمن مشترک مسلمانان تلاش کنند.
عثمان محمد جاه خاطر نشان کرد: بایدتلاش کنیم تا بتوانیم از نتایج و آثار نهضت امام خمینی (ره) و اندیشه های ایشان حراست کنیم و راه وی را ادامه دهیم تا شاهد مجد و احیای عظمت اسلامی در تمام کشورهای اسلامی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha