چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024

دومین همایش«تبلیغات دینی و دعوت اسلامی در غرب آفریقا» در سنگال در مرکز فرهنگی دتاسک داکار برگزار شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، رییس مرکز فرهنگی اندیشه اسلامی در سنگال در این همایش  اظهار داشت: وظیفه همه مسلمانان تبلیغ دین اسلام و مقابله با هجمه علیه دین اسلام و پیامبر(ص) است.

 وی گفت: هر چند در دهه اخیرمشکلات و موانع فراوانی در سر راه ترویج دین اسلام ایجاد کرده اند؛ ولیکن بر عهده ماست که با تلاش مضاعف در این امر موفق شویم.

شیخ امباو افزود: باید بدون چشم داشت مادی به فعالیت بپردازیم و با الگو قراردادن روش انبیاء همان گونه که برای ترویج اسلام دچار مشکلات و مصبیت‌ها شدند و به راه خود ادامه دادند، ما نیز بدون ترس و وحشت، با تمامی‌ توان در این مسیر تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در منطقه غرب آفریقا نیز همانند سایر نقاط جهان در این زمینه فعالیت‌هایی صورت گرفته؛ ولی به همبستگی و وحدت بیشتری بین مراکز و موسسات فعال نیاز داریم.

شیخ امباوگفت: اسلام دین اجتماعی است که بر دو پایه عدل و محبت بنا شده و مسلمانان باید با پیروی از دستورات الهی و قرآن در اشاعه انسان دوستی و استقرار عدالت بکوشند و همدیگر را دوست بدارند و حتی اگر در زمینه اعتقاد و عقیده با یکدیگر اختلاف دارند باید به هم احترام بگذارند.

رییس مرکز فرهنگی اندیشه اسلامی در سنگال  اظهار داشت: اسلام دین صلح و دوستی است و این برخلاف موضوعی است که دشمنان اسلام به مسلمانان و اسلام نسبت می دهند و وظیفه مسلمانان است که با رفتار و کردار پسندیده خود در روشنگری چهره مسلمانان و اسلام بکوشند.

وی در خاتمه بر ضرورت تبلیغ و دعوت اسلامی در تمامی نقاط جهان تأکید کرد.

رییس اتحادیه جوانان مسلمان سنگال نیز در این همایش با اشاره به نقش نسل جوان در توسعه هر کشور بر اهمیت آموزش و فراگیری علوم اسلامی و قرآن در بین جوانان تأکید کرد و افزود: در دنیای معاصر که دین اسلام از همه سو مورد هجوم دشمنان قرار گرفته، باید وظیفه اصلی و مهم ترویج را بر عهده جوانان مستعد و کارآمد گذارد تا با توانایی‌ها و خلاقیت‌های خویش این امر را به نتیجه برسانند.

 در این سمینار، سخنرانان مختلف طی دو روز مباحث مختلف تخصصی در حوزه تبلیغ اسلامی را  ارایه نمودند.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha